Sano "Ei" Joensuun koulutusverkkouudistukselle

Serafima Jolkkonen

/ #8 Hieman linkkejä...

26.05.2011 08:24

Kouluverkkouudistus voi olla järkevä ja Joensuun kehitystä oikeaan suuntaan tukeva, mutta Niinivaaran lukio tulee säilyttää. Tämänhetkisessä suunnitelmassa lakkautettaisiin sekä Joensuun Yhteiskoulun lukio että Niinivaaran lukio ja perustettaisiin keskustaan Lyseon lukion lisäksi toinen yksikkö. Jopa Joensuun kaupunginvaltuustossa on ihmisiä, jotka pitävät mahdollisena ellei jopa hyvänä ideana sitä, että toinen näistä yksiköistä olisi keskustan sijaan Niinivaaralla. Tällä tavalla ehkäistäisiin keskustan ruuhkautumista ja ylläpidettäisiin lukiota, joka on vuosien aikana kehittänyt toimintaansa upealla tavalla sekä omaa potentiaalia vaikka mihin.

Muutoksen ei tarvitse olla negatiivinen asia, mutta sellaisenaan ei tarvitse hyväksyä muutosta, joka tuhoaa toimivia yksikköjä ja leikkaa opiskelijoilta siipiä.