Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Monisairas

/ #291 Kirjailijan myyntitoimi?

27.11.2013 15:32

Sain äidiltäni lainaksi kilpirauhassairaudet -kirjan, jossa sanottiin että tsh on korkeimmillaan yöllä tai illalla pitääkö paikkansa kun sitä aamulla mitataan ?

Toinen asia: olen kuullut huhuina että tämä kirjoittaja on tehnyt kanteluita toisesta lääkäristä koska tämä on hoitanut menestyksekkäästi potilaita määräämällä kauemmin markkinoilla ollutta valmistetta trijodityroniinia kuin kirjoittajan suosimaa tyroksiinia.

Pitääkö tämä paikkansa koska on pöyristyttävää tehdä kantelu toisesta joka ei ole laiminlyönyt potilaita; päinvastoin joten missä on lääkärietiikka? Ei missään kuten olen tähänkin asti päätellyt, raha on suurimmalla osalla se motiivi, mutta tämä rikkoo mielestäni jo monta asiaa etiikan lisäksi.

Kirjan myynti ja muu julkisuus, toisen lääkäriin potilaiden hädänalaiseen tilaan saattaminen, oman kuvan kiilloittaminen samaan aikaan valtakuntamme päälehdessä olematta kuitenkaan mainos ! Vaan journalistin laatima juttu kuinka halaa potilaitaan. Samaan aikaan kun tuli tieto tästä valituksesta valviraan juttujen mukaan valittaja julkaisi kirjan ja haali julkisuutta ja varmasti tätä kautta tietämättömiä potilaita. Itsekin kirjan taulukoiden mukaan olisin kilpirauhasen vajaatoiminta -potilas, koska tsh ni ja kolesterolini nousee, mutta tsh ja t4v on viitteissä