Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Ensisynnyttäjä jonka endokrinologit haluaisivat estää

/ #292 Iäkäs ensisynnyttäjä powered by liothyronin

27.11.2013 16:19

Olen 48-vuotias nainen jonka kuukautisten puuttumista on tutkittu vuosikausia yksityisellä lääkäriasemalla ja monet hormonikokeet on verikokeena otettu, tuloksetta! Ei vaihdevuosia ei kuukautisia.

Nyt viime keväänä sain kuulla että t4v arvoni on keskussairaalassa ollut "viitteissä" ihan viitteen alarajassa 25 vuotta sitten, mutta mitään tästä ei ole kerrottu ja tuolloin vielä uskoni lääkäreiden osaamiseen oli korkea, nyt tiedän paremmin: yliopistosairaala on opetussairaala, lukeehan se ajanvarauskirjeessäkin.

Viime keväänä tapahtui terveysasioissa käänteentekevä muutos: vaihdoin isot oppiarvot omaavan, tieteellisiä julkaisuja tehneen erikoislääkärin osaavaan yleislääkäriin, joka on antanut minulle elämän, en voi sanoa takaisin kuten monet edelliset kommentoijat vaan antanut minulle elämän ja perheenlisäystä !!

Liothyronin -T3 -hormonikorvauksen aikana alkoivat kuukautiset ja ovat säännölliset. Elimistön annettua tasapainottua pitkään jatkuneen kilpirauhasen vajaan / vähäisen toiminnan jälkeen odotan esikoistani! Vaikka sanotaan että 50 vuotiaat synnyttäjät ovat lahjamunasolujen varassa, itsellä on varastot vuosikausien ajalta käyttämättä kun kuukautiset puuttuivat, enkä ole ainoa, mutta poikkeus että asiaa ei ole kummemmin tutkittu kun hormonikokeet olivat normaalit.