Ala-Keiteleen musiikkiopiston toiminta säilytettävä Laukaassa!

Vieras

/ #7 Mistä sitten voisi säästää?

29.11.2013 08:25

Kaikkihan normaalit hyväntahtoiset ihmiset (jopa kunnan päättäjät) haluaisivat lähtökohtaisesti säilyttää kaikki kyläkoulut, kirjastot ja tämän musiikkiopistonkin Laukaassa. Tietenkin kaikki kunnan palvelut olisi hyvä säilyttää mutta kun jostain pitäisi niitä säästöjä saada.
Kyllä sitä on helppoa nousta barrikadeille näiden palvelujen säilyttämisen puolesta mutta silti ei oikein mistään nouse kehittämisideoita tai vaihtoehtoja, joissa saataisiin kunnalle säästöjä.
Laukaan kunta täyttää tällä hetkellä jo kahta vailla kaikki kriisikunnan kriteerit. Mikäli säästöjä ei saada, tulee kunta kriisiytymään jolloin Arkadianmäeltä lähetetään työryhmä kuntaan sanelemaan, mitkä kaikki kunnan palvelut lakkautetaan ja mistä leikataan. Nyt oikeasti pitäisi "sydämellisen Laukaan" kuntalaisten vetää yhtä köyttä ja aktiivisesti osallistua näihin säästötalkoisiin nyt, kun vielä voidaan laukaalaisten kesken itse asioista päättää.
Jos musiikkiopisto tulee säilyttää niin... Mistä Sinä sitten olisit valmis leikkaamaan? Mikä palvelu Sinun mielestäsi voitaisiin lopettaa tai mistä voitaisiin säästää?