Turkistarhauksen puolesta

Kehä3:n sisältä yleensä järkeä löytyy.
Vieras

/ #6 Turkis on yksi ekologisimmista materiaaleista

30.11.2013 09:14

Turkistarhaus nykyisessä muodossaan on eläinten oikeuksien vastaista, ymmärrän. Monen ihmisen elinkeino kuitenkin riippuu juurikin turkistarhauksesta.
Oma mielipiteeni ei kuitenkaan poissulje kummankin osapuolen tyytyväisyyttä! Kompromisseja tarvitaan, ihmiset!
Monet vaatteissa nykyään käytettävistä materiaaleista eivät ole luonnollista nähneetkään! Turkis on yksi maailman lämpimimmistä (erittäin hyödyllistä Suomen talvessa) ja luonnonmukaisimmista materiaaleista. Sen tuottaminen tulisi kuitenkin saada eläimiä kunnioittavammaksi. Onhan meillä kanaloitakin, joissa sekä lihantuontanto että eläimen oikeudet on otettu huomioon! Enpä ole nähnyt ketään näiden vapaakanaloiden ovilla protestoimassa ja salaa yöllä häkkien ovia availemassa ja kanoja näin vapauteen päästämässä (yhtä paljon järkeä tässä olisi, sillä kana ja minkki kuuluvat yhtä paljon Suomen luontoon... kumpaakaan ei luonnostaan Suomessa nimittäin tavata). Eikö voitaisiki siis keskittyä määrän sijasta laatuun? Itse olisin valmis maksamaan paljonkin enemmän turkiksesta, jos tuotteeseeni olisi panostettu alusta alkaen hyvin! Itse ajattelisin turkiksenkin kärsivän, jos eläintä ei pidetä hyvin. Koenkin tämän kaltoinkohtelun myös tuotettani vahingoittavana.