Turkistarhauksen puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Turkistarhauksen puolesta.

siru

05.03.2013 10:33

Turkistarhaus on monen ihmisen elinkeino ja se työllistää tuhansia ihmisiä

05.03.2013 21:49

Kerätään 100 000 nimeä tähän adressiin.

08.03.2013 10:23

Haistakaa v*ttu. Menkää itse häkkeihin niin me muut voidaan repiä teiltä hiukset irti hiustenpidennyksiksi ja emme hoida sairauksianne. Hankkikaa oikea työ. Herätys ihmiset.

#4 Turkki kuuluu eläimen päälle

14.03.2013 18:07

Turkistarhaus on ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ !
Marc

#5 Anna mun kaikki kestää...

09.04.2013 13:37

On parempi että turkistarhausta harjoitetaan Suomessa kuin Venäjällä, missä ei ole mitään mahdollisuuksia valvoa eläinten oloja. Tarhaus siirtyy vain rajan taakse jos se Suomessa lopetetaan. Aloittakaa hihhulit ja viherpipertäjät tarhauksen lopettaminen Kiinasta ja Venäjältä, ei Suomesta. Tarhauksen parhaiten hoitavan maan kuuluu lopettaa tarhaus viimeisenä maailmassa, huonoiten hoitavien maiden ensimmäisenä. Voi teitä pienisieluisia viherpipertäjiä jotka asutte todennäköisesti kehä-3:n sisällä... pois silmistä, pois mielestä. Mutta onnea Venäjän ja Kiinan kanssa, jos jaksatte alkaa sinne räksyttämään.
Kehä3:n sisältä yleensä järkeä löytyy.

#6 Turkis on yksi ekologisimmista materiaaleista

30.11.2013 09:14

Turkistarhaus nykyisessä muodossaan on eläinten oikeuksien vastaista, ymmärrän. Monen ihmisen elinkeino kuitenkin riippuu juurikin turkistarhauksesta.
Oma mielipiteeni ei kuitenkaan poissulje kummankin osapuolen tyytyväisyyttä! Kompromisseja tarvitaan, ihmiset!
Monet vaatteissa nykyään käytettävistä materiaaleista eivät ole luonnollista nähneetkään! Turkis on yksi maailman lämpimimmistä (erittäin hyödyllistä Suomen talvessa) ja luonnonmukaisimmista materiaaleista. Sen tuottaminen tulisi kuitenkin saada eläimiä kunnioittavammaksi. Onhan meillä kanaloitakin, joissa sekä lihantuontanto että eläimen oikeudet on otettu huomioon! Enpä ole nähnyt ketään näiden vapaakanaloiden ovilla protestoimassa ja salaa yöllä häkkien ovia availemassa ja kanoja näin vapauteen päästämässä (yhtä paljon järkeä tässä olisi, sillä kana ja minkki kuuluvat yhtä paljon Suomen luontoon... kumpaakaan ei luonnostaan Suomessa nimittäin tavata). Eikö voitaisiki siis keskittyä määrän sijasta laatuun? Itse olisin valmis maksamaan paljonkin enemmän turkiksesta, jos tuotteeseeni olisi panostettu alusta alkaen hyvin! Itse ajattelisin turkiksenkin kärsivän, jos eläintä ei pidetä hyvin. Koenkin tämän kaltoinkohtelun myös tuotettani vahingoittavana.

Salmitar

#7 Hei elikko on vaan elikko

16.10.2014 16:36

Olen setäni turkistarhausta katsellut pari vuosikymmentä, enkä koskaan nähnyt siellä mitään rääkkäämistä. Elikolla oli mitä tuuhein ja kiiltävin karva, ja vanhimpia siitosnarttuja pystyi silitämään. Kuinkahan moni teistä tarhauksen vastustajista on edes käynyt turkistarhalla? Vai katsonut vaan jotain Juutuuppi videoita.

Oletteko ajatelleet sitä tosi seikkaa, että moni ihminen maksaa tarhauksella velkansa ja ruokkii lapsensa. Ainakin jokunen teistä vastustajista saattaa tehdä jotain ruokansa eteen muutakin kun nostaa korvauksia. Oletko sinä valmis tekemään mitä tahansa työtä, ja oletko mielestäsi pätevä työhön kun työhön. Tarhaajalle tarhaus voi olla ainut vaihtoehto saada pötyä pöytään. Miksi juuri tarhaajan pitäisi suostua tekemään mitä tahansa muuta. Ethän sinä itsekään suostuisi.

Ja tiedätkö sellaista perusasiaa valtiontaloudesta, että ainoa asia jolla tähän maahan saadaan rahaa on ulkomaan vienti. Kaikki muu on rahan siirtelyä taskusta toiseen joka ei itse asiassa ole mitään tuloa. Turkistarhauksella tehdään tähän maahan rahaa. Paljonko sinä tuotat mitään, monenko työkkärikorvaus maksetaan sinun ulkomailta tuomalla rahalla.

Ja hei mitkä eläinten oikeudet..?! Yleensä se tarkoittaa jonkun ihmisiin pettyneen, epätasapainossa olevan ihmisen ajatuksia eläinten kohtelusta, jolla ei ole mitään tekemistä eläimen ominaisuuksien tai lajityypillisen käyttäytymisen kanssa. Hyvä esimerkki on eläinkuljetukset. Jonkun ihmisiin pettyneen ja eläimiin kääntyneen risaisen sielun mielestä sioilla oli liian vähän tilaa kuljetuksen aikana. Hän kun ei itse siedä lajitovereita ihollaan, keksi että ei varmaan sikakaan! Nyt tilanne on se, että siat pääsevät kuljetuksen aikana heilumaan, ja se saa ne pelkäämään ja stressaantumaan. Eli tarkoitus oli omasta näkökulmasta katsoen, siat unohtaen, saada muka paremmat olot eläimille mutta kun sian todellinen luonne ja lajityypillinen käytös unohtui, saatiin eläimille aiempaa huonommat olosuhteet.

Ja näin se on muussakin aktivismissa, kun itseään etsivät nuoret jonkun syrjäyteen risuparran kanssa lähtevät pelastamaan eläimiä, niin lopputulos on vaan helvetinmoinen stressi pelastettaville.