Ala-Keiteleen musiikkiopiston toiminta säilytettävä Laukaassa!

Vieras

/ #22 Re: Re: Kaikkea hyvää emme voi enää saada

05.12.2013 12:07

#20: - Re: Kaikkea hyvää emme voi enää saada

Niin eri mieltä! Ala-keiteleen musiikkiopiston palveluja käyttää todellakin huomattava osa (yli 150) laukaalaisista lapsista ja nuorista ja oppilaiden ja opettajien konserteista pääsevät nauttimaan kaikki halukkaat kuntalaiset. Lisäksi, jos tätä lukumäärää aletaan tuijottamaan, niin sillä perusteellahan pitäisi kaikki pienet kyläkoulut lakkauttaa, koska ne hyödyttävät pienimmillään n. 20 oppilasta, ja miljoonia maksava erikoissairaanhoito saattaa hyödyttää vain yhtä ihmistä!

Nimenomaan tästä hyödyttävyys- ajattelusta pitää päästä keskustelussa korkeammalle tasolle. Meidän tulee todella miettiä mistä säästämme ja miten. Palvelujakin tulee karsia, muttei siten, että nyt paniikissa lopetetaan ilman kunnon selvityksiä ja säästöjen hakemista joitakin palveluja kokonaan,varsinkaan lapsilta ja nuorilta. Monien palvelujen tarjontaa ja laajuutta voidaan supistaa, ilman että palvelut kokonaan katoavat kuntalaisten ulottumattomiin. On toki harmillista jos palvelut siirtyvät kauemmaksi ja maksavatkin ehkä enemmän, mutta ne silti säilyvät.