Yleinen asevelvollisuus vapaaehtoiseksi myös miehille

herra huu

/ #43 asevelvollisuus pois!

10.07.2011 14:06

Allekirjoitin ehdottomasti. Jos kuvitellaan pakollisen asevelvollisuuden hyviä puolia, saadaan seuraavat kohdat:

- Moraali (yleisen lainkuuliaisuuden ja isänmaallisuuden lisääminen)
- Erä- ja muut kansalaistaidot (ryhmässä toimiminen ja luonnossa tarvittavat erätaidot)
- Sosiaalinen pääoma (yhteinen tahto puolustaa omaa isänmaataan)
- Johtajakoulutus (mahdollisuus arvostettuun ja monipuoliseen johtajakoulutukseen)

Keksin yhteensä neljä kohtaa. Noista yksikään ei ole sellainen, jota ei oppisi jossain muualla. Ensinnäkin moraali. Uskallan väittää, että noin 99% suomalaisista on isänmaallinen. Lainkuuliaisuutta ei paranneta armeijalla! Ryhmässä toimimisen ja luonnossa tarvittavat erätaidot opitaan koulussa! Yhteinen tahto puolustaa omaa isänmaataan. Kuinka todennäköistä on se, että meidän elinaikanamme Suomeen hyökättäisiin? Mistä tämä johtuisi? Annan tälle todennäköisyysprosentin 0,000000001%. Johtajakoulutus. Tutkimusten mukaan armeijan käyminen ei lisää johtajakoulutusta yhtään - päinvastoin!

Entä asevelvollisuuden poistamisen hyviä puolia?

- Asevelvollisuus on orjuutta!!!
- Asevelvollisuus on moraalitonta!!!
- Asevelvollisuus on demokratiaa!!!
- Asevelvollisuus on todella kallista! Jokaisessa maassa, jossa asevelvollisuus on poistettu, kansantalous on noussut vuosikymmenessä keskimäärin 4%!
- Asevelvollisuus on tehotonta!!!
- Asevelvollisuus ei ole tasa-arvoa!!!
- Asevelvollisuus vähentää korkeakoulutusta!!!
- Maailman johtavan maan USA:n asevelvollisuus lakkautettiin!!!
- Asevelvollisuudesta tulee jatkuvasti vastustavia kannanottoja!!!

ASEVELVOLLISUUDEN POISTAMINEN OLISI AINOASTAAN HYVÄ ASIA KOKO SUOMEA AJATELLEN! VAIKKA SE OLISI VAPAAEHTOISTA, SEN HALUAISI SILTI KÄYDÄ TUHANNET JA TUHANNET SUOMALAISET! KOETTAKAA NYT JO YMMÄRTÄÄ!