PELASTAKAA KOIRAMME!!

02.06.2014 14:59

#140: Tarkkailija -

Hei!

Meillä oli valvontaeläinlääkärin suorittaman koti/eläin tarkastuksen aikana ja on ollut aina koiran hoitotarvikkeet ja korvatippoja yms. kotona.

Me emme kuulu mihinkään vähemmistöön, vaan olemme suomalaisia, tavallisia ihmisiä. Vaikka emme kuulukkaan mihinkään vähemmistöön, niin ei se tarkoita sitä, etteikö tavallisia suomalaisia ihmisiä voitaisi vainota esim. mielipide-erojen tms. takia. Vaikka lain mukaan Suomessa onkin mielipiteenvapaus. Mutta silti mielipide-erot tai esim. kateus voivat johtaa tämänkin kaltaiseen tilanteeseen.

En ole itse nähnyt, kun olen käynyt Viikin löytöeläintalolla, että siellä koirat olisivat menossa lenkille/kävelylle.

Emme asu rivitalossa.

Kyllä juorujen takiakin on tultu valvontaeläinlääkärin ja poliisien voimin tarkastamaan eläimiä. Kuka tahansa voi soittaa valvontaeläinlääkärille ja tehdä perättömän ilmoituksen lemmikkieläimestä. Sitten näitä ilmoitusten tekijöitten nimiä vielä suojellaan ja edes itse asianosainen ei saa välttämättä ikinä tietää kuka ilmoituksen on tehnyt. Eli kuka tahansa voi tehdä esim. kostomielessä, kateudesta tai huvikseen perättömän eläinsuojeluilmoituksen.

Tässä huostaanotossa en tiedä, onko koira raukka joutunut johonkin kamalaan eläinkokeeseen tai johonkin kamalaan ja kivuliaaseen tutkimukseen.

Aikaa löytyi kyllä heti viranomaisilta tulla meidän kotiimme tarkastamaan koira ja koko koti ilman ennakkoilmoitusta.

Koiran turkkia oli hoidettu pesemällä koiranshamppoolla, harjaamalla ja leikkaamalla/ trimmaamalla koiran turkkia lyhyemmäksi.

Virheellisesti Viikin löytöeläintaloon viedystä lemmikkieläimestä lemmikin hoidon joutuu yleensä käsittääkseni maksamaan lemmikin omistaja itse.

Ja mitä tulee tähän Viikin koe-eläintilan hajuun, niin ainakin minun hajuaistini sanoi, että se haju tuli navetasta luomattomista lannoista. Minä en nähnyt mitään lanta-astiaa Viikin koe-eläintilan navetan lähellä. Ja minä näin omilla silmilläni, että Viikin löytöeläintalon pihahäkeissä oli useissa koirien pihahäkeissä ulosteet ja pissat siivoamatta ja eräs toinenkin henkilö näki sen.

Terv. Adressin tekijä