Perussuomalaiset ei ole "The Finns"

Pirkka Keskinen
Hämeenlinna

/ #322 Re: Re: Re: Perussuomalaisissa on fasisteja

24.08.2011 14:02

#263: Mikko Laaksonen - Re: Re: Perussuomalaisissa on fasisteja

Heh. Sinä puhut jostain koodista, joka osoittaisi Nuivan vaalimanifestin rasistiseksi (kykenemättä osoittamaan tätä mitenkään konkreettisesti), mutta itse "koodaat" viestisi täysin läpinäkyvästi kiertääksesi kunnianloukkaussyytökset. Jopa niin läpinäkyvästi, että minulta meni se kokonaan ohi.

Sanoit aiemmin: "Ikävä tosiasia on se, että Perussuomalaisisten kansanedustajista ainakin neljä on todistettavasti fasisteja..."

Ja kahdessa samoihin aikoihin kirjoitetussa viestissä (ennen ja jälkeen tuon) mainitset nimeltä juurikin neljä perussuomalaista, ja yhdistät heidät selvästi fasismiin. Henkilön haukkuminen fasistiksi varmasti on kunnianloukkaus, ja yhteys tässä on niin selvä, että luulisi syytteen nostamisellekin olevan perusteita, vaikka et täysin suoranaisesti tuota teekään. Toisekseen, sanominen voi olla kunnianloukkaus, vaikka se olisi fakta, jos henkilölle voidaan katsoa aiheutuvan siitä merkittävää haittaa tai kärsimystä.

Tiedän kyllä, ettei oikeushenkilön kunniaa voi lain mukaan loukata, tästä ei ollut kyse.

Suosittelen, että poistat loukkaavat viestisi tai ainakin siistit niitä.