Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Äiti

/ #426 Käsittämätöntä

10.09.2014 17:10

Pitää käydä yksityisellä jos meinaa hoitoa saada.  Käynti yksityisellä ja lääkäri määräsi tarvittavat kokeet joihin ei  terveyskeskus lääkärit eivät määrää.

Hiukan yli 20 v nuori nainen sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa, ei ole saanut tarvittavaa hoitoa vaivaansa.

Tarvittavat kokeet yksityisellä maksaa 480 euroa, neuvoin opiskelija tytärtäni menemään julkiselle puolelle otattamaan kokeet. Yksityislääkäri kyllä varoitteli,  että todennäköistä on että T3-koetta  eivät ota. Ja niinhän siinä kävi, muut kokeet otettiin  Mutta ei T-3

Labraan soitettiin ja kyseltiin puuttuvan kokeen tuloksia. Hoitaja  ihmeissään sanoen, että mikä muka on jäänyt puuttumaan. Asiallisesti pyysin katsomaan lähetteestä mikä koe on jäänyt ottamatta. Hoitaja kertoi, että ei hänellä ole lähetettä juuri nyt. Sanoin, otappa asiasta selvää ja soita takaisin. 20 min päästä hoitaja soitti ja sanoi kyllä on jäänyt ottamatta. Asia kuitattiin  inhimillisellä erehdyksellä kun ei ollut  yksityislääkärin määräämää T 3- koetta otettu.

Soitto osastovastaavalle joka hoiti asian ja pahoitteli tapahtunutta. T3-koe otettu.

Mutta tosiasia on, että juuri tuota T3 koetta ei juurikaan tahdota tutkia, syystä että. Jokainen voi päätellä miksi.

Mutta onneksi on olemassa lääkäreitä joilta saa apua. Mutta julkinenpuoli ei kyseistä vaivaa hoida koska siihen liittyy paljon muita liitännäissairauksia ja joku tahohan siitä hyötyy.

Mitä mahtaa olla lääkärivalan takana, ällöttää omaa etuaa tavoittelevat yhteiskunnan mätäiset paiseet.