Pelastakaa Fazerin lakupoika

Espoo

/ #32

16.01.2007 11:36

Edellä on jo upeasti sanottu paljon. On tosiaan järjetöntä syyttää rasistiksi niitä, joille ei ole mitään väliä sillä, onko pakkauksessa musta vai valkoinen hahmo. Kaurahiutaleet ovat vaaleita, Elovena-tyttö on loogisesti valkoihoinen, lakritsi on mustaa, on aika johdonmukaista, että lakritsia kuvaava hahmo on tummaihoinen. Onko lakritsi jotenkin vähäarvoisempaa kuin kaura? Minkälaiseen pakkaukseen tummaihoiset ja heidän "ymmärtäjänsä" sitten sallisivat tummaihoisen ihmisen kuvan laittaa? Vain kalliisiin merkkituotteisiin ja niiden mainoksiin? Rolex olisi OK, lakupatukka ei?

Se porukka, joka tällaisista valittaa, elää selvästi aika tyhjää elämää. Ehkä maahanmuuttajilla on liikaa aikaa, kun he voivat päiväkahvilla päivitellä kaikkea tällaista. Ehkä heidät pitäisi panna oikeaan työhön, ja lopettaa veronmaksajien rahoilla "sopeuttaminen", kun he eivät edes halua sopeutua. Ensimmäinen sopeuttamisasia voisi nimittäin olla opettaa, että "maassa maan tavalla tai maasta pois". Suomalainen (etenkin suomenkielinen, ruotsinkieliset ovat sisäänpäinlämpiäviä rasisteja) kansa on hyvin suvaitsevaista ja toisia kunnioittavaa, ja meillä ei ole ikinä uskottu rodun tai ihonvärin merkitsevän mitään. Jonkinlaista rasismia ovat nyt synnyttäneet ne henkilöt itse, jotka aiheetta nyt syyttävät meitä rasisteiksi.

Jos Fazer / LU poistaa logon, niin kuin he ovat jo medioissa luvanneet, lakkaan kaikkien ko. yhtiön tuotteiden käyttämisen ja ostamisen. Toivon, että te muut teette samoin. Samoin perustein olen aikoja sitten luopunut Helsingin Sanomista ja SanomaWSOY:n tuotteista ja niiden ostamisesta.