Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

ASR

/ #550 aiheeton kantelu valviraan

16.03.2015 05:41

Ällöttävän typerästi sanottu MOT-ohjelmassa (nyttemmin https://www.youtube.com/watch?v=MoSOFEv2twk): "Hän käytti viisi – kymmenen kertaa enemmän T3:sta kuin elimistö päivittäin tuottaa." Solujen tarvitsemasta T3:sta nimittäin 80...90 prosenttia syntyy paikallisesti T4:stä muuntumalla ”on demand”! Kilpirauhasen alunperin tuottaman T3:n merkitys on siis hyvin pieni.

KUN soluissa muunnosongelma tai rT3-dominanssi estää T3:n saannin, täytyy KAIKKI T3 syöttää purkista. Eli Välimäen selostamassa miespotilaan tapauksessa annostus oli aivan oikea! IHMEELLISTÄ oli tuon miespotilaan kovakalloisuus kun antoi pulssin jatkua 140:nä. "Clearing"in tullessa pitää jättää annoksia väliin ja säännollinen otto pudottaa puoleen tai neljäsosaan.

Vastenmielistä kollegialisuuden puutetta, että Välimäki ei kysynyt Sompilta annetun ohjeistuksen mahdollisesta epäselvyydestä. Vaan teki suoraan valviralle sen kantelun, josta ohjelmassa ylpeilee.

”Clearing” on satojen potilaiden todeksi kokema ja ainakin kaksi on kertonut netissäkin. Kaisa Jaakkola pitkän kakkoskertomuksensa keskellä ja allelinkitetyssä ”Timppa” lyhyesti:

http://www.kilpirauhanen.com/fo rum/viewtopic.php?f=16&t=1989