Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!

Realisti

/ #47 Höyryllä eroon tupakoinnista.

28.08.2015 20:19

Poltin tupakkaa askin päivässä 30 vuoden ajan. Päätin kokeilla huvikseni höyryttämistä 1,5 vuotta sitten. Josko sillä onnistuisi vaikka hieman vähentämään tupakanpolttoa? Siitä päivästä lähtien kun höyrytin kotiini saapui en ole polttanut ainuttakaan hatsia tupakkaa. Poissa on yskä, hengenahdistus, jatkuvat flunssat, huono unenlaatu ja päänsäryt. Maku- ja hajuaistini palasivat normaaliin samoin kuin yleinen vireystila.

On järjenvastaista että tämä 95% haitattomampi vaihtoehto tupakalle halutaan torpata. Uusi lakiehdotus EI suojele lapsia eikä nuoria ja se EI edistä kansanterveyttä. Siitä on hyötyä lähinnä tupakka- ja lääketeollisuudelle. Ja tietenkin valtiokin on riippuvainen tupakasta saatavista verotuloista. Nämä seikat eivät kuitenkaan saisi mennä kansalaisten terveyden edelle. Jos tavoitteena on että Suomessa ei polteta enää tupakkaa vuoteen 2030 mennessä niin eikö olisi järkevää tehdä tupakoinnin lopettaminen mahdollisimman helpoksi?