Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!

Mika

/ #130

31.08.2015 09:04

1) 10 vuotta tuli imeskeltyä analogista tupakkaa, kunnes kaveri sai yllytettyä kokeilemaan sähköistä mallia. Tarkoituksenani ei ollut missään välissä vaihtaa sähköön, mutta niin vain kävi. Nyt 1,5 vuotta ilman röökiä eikä paluuta vanhaan ole. Terveydentilassa HUOMATTAVA muutos parempaan.

2) Lainatakseni aikaisempia kommentteja: "Lakiluonnoksessa on liikaa olettamuksia ja uskomuksia tutkimustulosten sijaan koskien sähkötupakkaa; aivan liikaa sanoja tyyliin "saattaa", "voi" jne. Näillä perusteilla ei tulisi säätää lakeja." Tämähän on suoraan kuin edellisen kieltolain aikaan. Asiasta ollaan vain mahdollisimman hissukseen ja puhutaan eri termeillä. Missä on valtavirtalehtien otsikot sähkötupakan terveysvaikutuksista verrattuna tavalliseen tupakkaan? Esim. https://www.gov.uk/government/publications/e-cigarettes-an-evidence-update . Niille jotka eivät jaksa lukea niin kärjistettynä: Sähkösavuke on 95% turvallisempaa kuin tavallinen tupakka.