Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!

marko.l

/ #324 Sähkötupakka laki 2016

17.10.2015 09:54

Ensivuoden keväällä olisi laki se, että sähkötupakkaa ei saisi myydä enään eikä makunesteitä, ainoastaan nikotiininestettä ja vg/pg nestettä halooooo ei se poista Tulleilta sitä määnvaivaa, että kiellosta huolimatta makunestetiä tultaisiin tilaamaan ja entäs peruskauppojen leivonta makunesteet jos ne käy myös sähkötupakkaan tosin en ole vielä kokeillut, mutta tulisi kieltää nekin ja kaikki keinotekoiset makuaineet joita käytetään ruokateollisuudessa, maikeisissa ja virvoitusjuomissa puhumattakaan siidereissä ja lonkeroissa elikkäs kaikki makuaineet tulisi kieltää.

EU kyllä sallii, mutta Suomen omat lait halutaan tehdä vaikka EU:ssa ollaan ja se ihmetyttää paljon eli mitä EU sallii niin Suomi kieltää, itse aion takuu varmasti tilata jatkossa vaikka sitten ulkomailta makunesteitä sillä jos kerran ne ollaan tutkittu ja todettu vaarattomiksi ja jopa drikkien teossakin voi makunestetiä käyttää niin on hemmetti omituista lähteä tekemään kieltolakia.

Maailmalla kuolee noin 6 miljoonaa ihmistä tupakkaan, mutta todistettavasti ei yksikään sähkötupakoitsija ole sen keksimisen jälkeen kuollut eli jo 90 luvun pulenvälin jälkeen eli aikas kauan on ollut jo sähkötupakka maailmalla ja puhtaampia nesteitä on jo olemassa jopa EU tutkimia ja sallimia joten tuollainen lakiluonnos on suorastaan törkeää kiusaamista joten ei muuta kuin onnee vaan yrityksille ministeripellet.

Taitaa olla tupakkateollisuudessa tappioita kun kerran tällaista törkeää lakia aiotaan edes esittää Eduskunnassa vaikka on jo tietoa, että EU on tutkinut nesteita ja sallinut niitä myyntiin tai sitten Nicotinell ja Nicoretellä on tappioita myynnissä kun kerran halutaan kieltää sähkötupakat ja sallia ainoastaan nikotiini- ja nollanesteet eli laimennunesteet pg ja vg.

Ei muuta kuin laittamaan Adressi uusiksi ja niin, että sähkotupakalla pysyvä myyntioikeus Suomeen sekä makunesteille pysyvä myyntioikeus Suomeen.

Jos joku ministeri lukee näitä niin minulla on terveisiä sinne Helsinkiin, että ottakaa se pää pois pepusta ja kaivakaa tietoa esille paremmin eteenkin mitä EU on tutkinut eteenkin sähkötupakka nesteitä.

On totta, että nikotiini on myrkky jos sitä juo tai piikittää suoneet, mutta kun sitä hengittää savun mukana tai höyryn mukana niin se todistettavasti poistuu kehosta 24 tunnin kuluessa, voi olla nopeamminkin elikkäs tavallaan se ei ole myrkky jos käyttää oikein nikotiinia.

Kyseessä on vasta luonnos joten osaan jo epäillä, että tuo esitys ei tule menemään läpi sillä jo palkästään EU sallii sähkötupakan myynnin ja jos Suomi sen kieltää niin ei muuta kuin EU:n tuomioistuimeen vain valitus ja asia lähtee eteenpäin.