Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!

höyrystynyt

#301

01.10.2015 12:19

sähkösavuke on paljon terveellisempi kuin tupakki ja sillä pääsee helposti tupakasta eroon. kyllä menee suomen valtiolla nyt asiat päin vit*ua.


Vieras

#302

02.10.2015 12:04

Järki käteen päättäjät!!

Vieras

#303

02.10.2015 16:53

sähkötupakka on ainoa tehokas keino lopettaa tupakointi poltin 35. vuotta 2-3 askia päivässä
lopettamista yritin monia kertoja laastarilla ja purukumilla ei auttanut sitten löysin sähkötupakan enkä ole sen jälkeen polttanut yhtään savuketta. neljään vuoteen terveyteni ja
kuntoni on huomattavasti parempi kuin ennen .juju on siinä että ei tarvitse luopua tavasta joka on syntynyt vuosien saatossa ja saa nikotiini tarpeen tyydytettyä huomattavasti vähemmän haitallisella tavalla

Vieras

#304

03.10.2015 13:10

Asia ei tupakoimattomana itseäni koske, mutta suurin osa ystävistäni on parin viime vuoden aikana lopettanut tai ainakim vähentänyt huomattavasti tupakointia sähkösavukkeiden ansiosta. Lisäksi selvästikin todellisuudesta irtautuneita kansanedustajia pitää herätellä sieltä omasta kuplastaan.

Vieras

#305

03.10.2015 16:53

Hyvän asian puolesta!

Vieras

#306

03.10.2015 20:42

Höyryttelyn regulaatio pitäisi saada riskien mukaiselle tasolle

Vieras

#307

04.10.2015 16:26

16 vuoden jälkeen tupakointi lopetettu sähköröökin avulla

Vieras

#308

07.10.2015 08:44

Koska olen samaa mieltä... jotkut polttavat rössiä. Sähkörllöökiä. Sähkötupakkaa siksi koska maku nesteet on niin hyviä. Myös minä

Vieras

#309

07.10.2015 08:50

Itse lopetin tupakoinnin yli vuosi sitten sähkötupakan avulla ja päässyt eroon "tupakkayskästä" sekä ajoittaisesta pistävästä tunteesta keuhkoissa. Sähkötupakan ansiosta voin paremmin. Käytän sitä päivittäin enkä halua luopua siitä ihmisten takia jotka haluavat kieltää sen kieltämisen ilosta.

Vieras

#310

07.10.2015 08:56

Koska itse käytän sähkösavuketta ja nyt kaavailtu lain säädäntö käytännössä tappaa koko sähkötupakoinnin

Vieras

#311

07.10.2015 08:58

Sähkösavuke luokitellaan tupakaksi, ja sehän on valetta. Sähkösavuketta tulisi säädellä sen todellisten riskien mukaan, joka tällä adressiin toteutuisi.

Vieras

#312

07.10.2015 09:32

Äärimmäisen tärkeä asia saada käännettyä toisinpäin

Vieras

#313

07.10.2015 10:23

Itse pääsin tupakasta eroon sähkötupakan avulla.

Vieras

#314

07.10.2015 11:16

Koska nikotiinin myynti suomessa auttaisi ihmisiä lopettamaan tupakoinnin
vapottaja

#315

07.10.2015 13:38

voi vit** taas sääntö-Suomi iskee, valoja päättäjät!!


Vieras

#316

07.10.2015 19:33

Allekirjoitin adressin koska olen kyllästynyt typeriin ja pikkumaisiin säädöksiin. Puhukoot lätäkön toisella puolella ihan mitä vaan mutta sähkötupakka sai minut tupakoinnista luopumaan, eikä nikotiinipurkka.

Vieras

#317

10.10.2015 00:40

Sähkösavuke on tehokkain tapa lopettaa tupakointi, olisi erittäin typerää kieltää ainoa 'varma' keino lopettaa tupakointi

Vieras

#318

12.10.2015 18:21

En ihmettelisi, jos suurimat sähkötupakan vaarallisuutta levittävät tahot olisivat kaupoissakin myytävien nikotiinivalmisteiden valmistajat. Monopoli järkkyy, kun sähkötupakka on miellyttävämpi tapa saada nikotiini verrattuna pahanmakuisiin purukumeihin yms.

 


Vieras

#319

12.10.2015 21:43

Olen itse lopettanut tupakoinnin höyryttimien avulla jo yli 4 vuotta sitten ja olen koko perheeni kanssa todennut tämän todella paremmaksi vaihtoehdoksi. Nykyisin nikotiinitasot on olemattomat ja höyryttelynkin määrä on vähentynyt, suosittelen.

Vieras

#320

14.10.2015 06:55

14 vuotta ehdin polttaan, ennen kuin löysin tämän sähkötupakan ja nyt olen täyspäiväisesti sitten tätä käytellyt nikotiinimääriä pikkuhiljaa tiputellen. :) Suosittelen kaikille, jotka haluaisivat, mutteivät ole onnistuneet tupakinpolttoa lopettamaan!
19-v poika

#321

15.10.2015 13:49

Tämän nuoren miehen hyvinvoinnin pelasti sähkötupakka. Jo kolmessa vuodessa sain peruskuntoni pilattua röökillä. Kuukausi sitten siirtyin höyryttelemään ja olo ja jaksaminen on täysin eri luokkaa! Lopettaminen ei ollut edes vaikeaa sähkötupakan avulla.

marko.l

#322 Re: 43 vuotias mies

16.10.2015 18:22

Olen astmaatikko ja poltin yli 20 vuotta tupakkaa ja kun sitten noin 2 vuotta sitten löysin sähkösavukkeen oli se iloinen yllätys ja koko lailla vau ilmiö kun ensikertaan höyryttelin ja sittemmin en ole tupakkaan polttanut, astmalääkkeiden käyttö loppui lähes kokoneen sillä Ventolinea kului 400 annosta kuukaudessa kun poltin tupakkaa ja 2 vuotta noin sitten kun sähkösavukkeeseen sirryin niin loppui lähes kokonaan astmalääkkeiden käyttö ja se vaihtui Alveskor lääkkeeseen jota en tarvitse päivittäin.

Alussa milligrammat oli 18 ja nyttemmin on 1,8mg nikotiinia joten alas ollaan mentty nikotiinipitoisuuksilla ja se on pelkästään hyvä asia, ilman sähkotupakkaa varmasti olisi vointi paljon huonompi sillä tupakasta ei helpolla irti pääse.

Sähkötupakka on loistava keksintö eikä se ainakaan minun vointiani ole huonontanut mitenkään päin vastoin oloni on huomattavasti parempi ja keuhkoni varmasti puhtaammat sillä ei ole enään pahaa tupakkayskääkään ainoastaan limaa irtoaa.

Toivon, että täällä kaikki kertoisivat mitä hyötyä on saanut sähkösavukkeesta.

 

J4R1

#323

16.10.2015 21:45

Poltin yli 35 vuotta tupakkaa 1,5-2 askia päivässä. 2 kuukautta sitten aloitin höyryttelyn. Tupakka jäi pois 2 päivässä, jonka jälkeen en ole yhtään röökiä polttanut. Hengitys ja verenkierto kohentuneet yllättävän nopeasti. Surullista jos tupakkayhtiöiden lobbareiden harhaan johtamat (maksamat?) tahot tuhoavat nykyisen järjestelmän. Tämä tarkoittaisi osaltani paluuta pas**röökin polttajaksi. Tehottomiin nikotiini purukumiin tai laastareihin en tule rahojani tuhlaamaan.(kokeiltu on)

marko.l

#324 Sähkötupakka laki 2016

17.10.2015 09:54

Ensivuoden keväällä olisi laki se, että sähkötupakkaa ei saisi myydä enään eikä makunesteitä, ainoastaan nikotiininestettä ja vg/pg nestettä halooooo ei se poista Tulleilta sitä määnvaivaa, että kiellosta huolimatta makunestetiä tultaisiin tilaamaan ja entäs peruskauppojen leivonta makunesteet jos ne käy myös sähkötupakkaan tosin en ole vielä kokeillut, mutta tulisi kieltää nekin ja kaikki keinotekoiset makuaineet joita käytetään ruokateollisuudessa, maikeisissa ja virvoitusjuomissa puhumattakaan siidereissä ja lonkeroissa elikkäs kaikki makuaineet tulisi kieltää.

EU kyllä sallii, mutta Suomen omat lait halutaan tehdä vaikka EU:ssa ollaan ja se ihmetyttää paljon eli mitä EU sallii niin Suomi kieltää, itse aion takuu varmasti tilata jatkossa vaikka sitten ulkomailta makunesteitä sillä jos kerran ne ollaan tutkittu ja todettu vaarattomiksi ja jopa drikkien teossakin voi makunestetiä käyttää niin on hemmetti omituista lähteä tekemään kieltolakia.

Maailmalla kuolee noin 6 miljoonaa ihmistä tupakkaan, mutta todistettavasti ei yksikään sähkötupakoitsija ole sen keksimisen jälkeen kuollut eli jo 90 luvun pulenvälin jälkeen eli aikas kauan on ollut jo sähkötupakka maailmalla ja puhtaampia nesteitä on jo olemassa jopa EU tutkimia ja sallimia joten tuollainen lakiluonnos on suorastaan törkeää kiusaamista joten ei muuta kuin onnee vaan yrityksille ministeripellet.

Taitaa olla tupakkateollisuudessa tappioita kun kerran tällaista törkeää lakia aiotaan edes esittää Eduskunnassa vaikka on jo tietoa, että EU on tutkinut nesteita ja sallinut niitä myyntiin tai sitten Nicotinell ja Nicoretellä on tappioita myynnissä kun kerran halutaan kieltää sähkötupakat ja sallia ainoastaan nikotiini- ja nollanesteet eli laimennunesteet pg ja vg.

Ei muuta kuin laittamaan Adressi uusiksi ja niin, että sähkotupakalla pysyvä myyntioikeus Suomeen sekä makunesteille pysyvä myyntioikeus Suomeen.

Jos joku ministeri lukee näitä niin minulla on terveisiä sinne Helsinkiin, että ottakaa se pää pois pepusta ja kaivakaa tietoa esille paremmin eteenkin mitä EU on tutkinut eteenkin sähkötupakka nesteitä.

On totta, että nikotiini on myrkky jos sitä juo tai piikittää suoneet, mutta kun sitä hengittää savun mukana tai höyryn mukana niin se todistettavasti poistuu kehosta 24 tunnin kuluessa, voi olla nopeamminkin elikkäs tavallaan se ei ole myrkky jos käyttää oikein nikotiinia.

Kyseessä on vasta luonnos joten osaan jo epäillä, että tuo esitys ei tule menemään läpi sillä jo palkästään EU sallii sähkötupakan myynnin ja jos Suomi sen kieltää niin ei muuta kuin EU:n tuomioistuimeen vain valitus ja asia lähtee eteenpäin.


Vieras

#325

17.10.2015 10:49

Sähkötupakalle positiivista näkyvyyttä