Pelastakaa Fazerin lakupoika

Nokia

/ #158 Rasismia?

02.04.2010 12:12

Suomalainen kukkahattutäti on ottanut asiakseen määritellä mikä on rasistista ja mikä ei. Useinmiten kysymättä yhtään mitään varsinaiselta rasismin kohteelta.

Joten uskallan määritellä minäkin hieman.

-Lakupoika on useimpien maahanmuuttajien mielestä hupaisa, ei loukkaava.
-Sana "Neekeri" ei ole loukkaava, se on määrite. Jos siihen lisättän jokin muu määrite, kuten V***N N, niin silloin se muuttuu loukkaavaksi. Määrite voi olla myös äänenpainossa tai asiayhteydessä.Sama koskee "mustalainen" sanaa, jonka useimmat romanit hyväksyvät itsestään puhuttaessa. Kaikki on siis kiinni miten ja missä yhteydessä sanaa käyttää.

- Sanat "Nekru", "Ählämi", "Rättipää", "Mutiainen" jne ovat yksiselitteisesti vittuilua, koska näitä ei voi laittaa asiayhteyteen halventamatta kohdetta, ja siten kohdistuessaan ihmisen rotuun, myös rasistisia.

-Perinne ei ole vahingollista. Koskaan. Ja jos perinteinen kuva jossain lakukääreessä loukkaa jonkun suomalaisen Liisahyssälä-astridthorssin sielunelämää, ei se välttämättä loukkaa maahanmuuttajan mieltä.

-Suomalainen tapa, olla poliittisesti korrekti alkaa muistuttaa kovin paljon amerikkalaista poliittista korrektiutta. Maa, jossa ei voi enää määritellä ketään alkuperänsä kautta, muuten kuin kiertoilmaisuin. vrt "african-american", "Kaukacian" jne. Kyllä elämä voidaan sovinnaisuuden nimissä tehdä vaikeaksikin, jos halutaan, mutta onko siihen oikeaa tarvetta??