Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!

Vieras

/ #547

15.02.2016 11:27

Aloitin tupakoinnin erittäin nuorena ja kuuluinkin jo hyvin nuorena "aski päivässä" tyyppisiin polttajiin. Muistan tupakoinnin lopettamisen suurimpana haasteena ns. aamutupakasta luopumisen ja kymmenet lopettamisyritykset päättyivät yleensä yhteen savukkeeseen jonka muistan maistuneen aina taivaalliselta. Kokeilin tupakoinnin lopettamista usein myös nikotiinipurukumin, tablettien ja jopa laastarien avulla, mutta en koskaan pystynyt jatkamaan niiden käyttöä esimerkiksi rajun närästyksen vuoksi. Sähkötupakoinnin aloitin n. 2009 ensimmäisten kynämallisten sähkösavukkeiden saapuessa ja onnistuinkin sen avulla ensimmäistä kertaa lopettamaan tupakoinnin kokonaan. Sähkösavukkeiden jälkeen tavallinen tupakka ei enää maistunutkaan hyvältä vaan suorastaan kuvottavalta. Palasin tavalliseen tupakkaan vielä kerran johtuen sähkötupakkanesteiden vaikeasta saatavuudesta, mutta verkkokauppojen kehityttyä palasin takaisin sähkösavukkeiden pariin ja olen siksi kestänytkin polttamatta tavallista tupakkaa. Kieltämällä / rajoittamalla sähkösavukkeita kasvatatte radikaalisti riskiäni palata tavallisen tupakan käyttäjäksi.