Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!


Vieras

#526

03.02.2016 15:04

Ennen kuin sähkötupakoimisesta löydetään suurta haittaa, on sitä turha kieltää. Vasta kun löydetään todisteita siitä että se jostain syystä olisi haitallista, niin voin itse edes harkita lopettamista.

Vieras

#527

06.02.2016 13:21

Sähkötupakan käyttö on vähentänyt reilusti tupakointiani, lähes lopattanut sen

Vieras

#528

07.02.2016 07:09

OLEN ITSE OLLUT KOVA TUPAKOIMAAN MUTTA KUN OSTIN SÄHKÖTUPAKAN NIIN POLTAMISENI ON VÄHENTYNYT HUOMATTAVASTI JA PÄÄSEN SÄHKÖTUPAKAN KANSSA EROON TUPAKASTA LOPULLISESTI!

Vieras

#529

07.02.2016 14:25

Ilman tupakkaa yli vuoden verran nyt, höyryttelyn aloittamisen jälkeen ei ole edes tehnyt mieli tupakkaa.

Vieras

#530

07.02.2016 21:13

Käsitteillä oleva lakiehdotus on suoraan sanottuna mieletön, sähkösavuke on auttanut monia ihmisiä vapautumaan kymmenien vuosien "orjuudesta" osittain ja toiset kokonaan. Joka tapauksessa rahanmeno on vähentynyt ja terveysriskit pienentyneet. Jos tällainen ehdotus hyväksytään. Se on pahimmillaan jonkun kuolemantuomion langettamiseen verrattava teko.

 

Kunnioittaen: Sverige Captain.


Vieras

#531

07.02.2016 21:36

itse kolmenkymmenenviiden vuoden tupakoinnin jälkeen vaihdoin skeptisesti sähköhöyrystimeen ja en sen jälkeen ole yskinyt keuhkojani aamuisin pihalle ja olen täysin työ kykyinen ja kuniallinen veronmaksaja.tätä nykyä. mikä ei varmaankaan olisi mahdollista niillä sairaslomilla mitkä ilmeisesti tuo normi kessu aiheutti noina noin: 20v työ uralla kessuttelun kera.

Vieras

#532

08.02.2016 06:50

On aivan naurettavaa että sähkötupakkaan tulisi tuollaisia rajoituksia. Sehän todellakin on parhaita keinoja päästä eroon normaalista tupakasta ja näin yli 30 vuotta tavallista tupakkaa polttaneena voin sanoa että ainut jolla olen pystynyt lopettamaan on sähkötupakka. Mahdolliset terveyshaitat ovat varmaankin aivan minimiluokkaa normaaliin tupakkaan verrattuna.

Vieras

#533

08.02.2016 09:25

34 vuoden tupakoinnin sähkötupakan avulla tapahtuneen helpon lopettamisen perusteella!
Tupakkaan kului 7 euroa päivässä, höyryttelyyn alle euro. Valtio saa kerätä minunkin tupakkaveroni: 1800 euroa vuodessa jostain muualta. Ei tarvitse kysellä kaupan kassalla numeroita. Ja terveyskin on jo kohentunut huomattavasti.

Vieras

#534

08.02.2016 10:53

Allekirjoitin jotta ei säädettäisi kieltävää lakia joka olisi tällaisenaan täysin idioottimainen

Vieras

#535

08.02.2016 19:06

Vihdoinkin joku mikä toimii, ei oo tehnyt tupakkaa mieli vaikka 20v tuli poltettua.

Vieras

#536

08.02.2016 19:52

Aloitin tupakoinnin 13 vuotiaana. Olen yrittänyt lopettaa vieroituslääkkeillä, nikotiinipurukumilla, -laastareilla sekä lman mitään, joka kerta onnistumatta. Tupakoin 14 vuotta. Ensimmäistä kertaa olen nyt ollut yli kuukauden ilman tupakkaa, pelkällä höyryllä. nikotiinivahvuus 5 mg. Sain verenpainelääkityksen 7 vuotta sitten ja jo viikon höyryttelyn jälkeen aamuiset sydämentykytykset jäivät pois. Kestävyys liikunnassa on noussut huimasti ja hapenottokyky parantunut roimasti. Pakottava tarve päästä tupakalle (tai höyrylle) ruokailun tms jälkeen on loppunut ja huomaankin välillä että edellisestä höyryttelystä on kulunut jo 3 tuntia. Näin ei tupakoidessa käynyt koskaan. Itse tupakkaa ei ole tehnyt mieli lainkaan koko tänä aikana.

 


Vieras

#537

09.02.2016 10:24

Että päättäjät ymmärtäisivät, että sähkösavuke ei ole varsinaisesti tupakkatuote, vaan apuväline jolla tupakoitsijat vapautuvat kahleista.

Vieras

#538

09.02.2016 11:10

Sähkösavukkeita ei tulisi kieltää, eikä rajoittaa niin että niiden käyttö ei ole enää helppo tapa päästä eroon tupakoinnista. Mielestäni sähkösavukkeet ovat parempi vaihtoehto kuin tupakka, ei tietenkään hyvä asia sekään, mutta parempi.

Vieras

#539

09.02.2016 15:30

Ei tuossa uudessa laki esityksessä ole mitään järkee, kaippa noi hienot päättäjä haluaa että pitäisi jättää höyryttely joka on poistanut tupakan haitat. En tajua aivan päätöntä.ilman maku aineita on melko varmaa että tupakki ostoksille joutuu menee

Vieras

#540

09.02.2016 17:19

Pääsin eroon 7 vuotta kestäneestä tupakkakierteestä sähkösavukkeella, terveyteni on kohentunut ja yleinen hyvinvointi parantunut.

Vieras

#541

09.02.2016 19:34

Sähkötupakka on niin paljon parempi vaihtoehto tupakalle, että ennen sen rajoittamista ns. aito tupakka pitäisi lähestulkoon kieltää.
Vieras

#542

10.02.2016 15:30

Poltin tupakkaa askin päivässä yli kymmenen vuotta, kunnes kaverini vinkkasi sähkötupakasta. Laitoin tilaukseen laitteen, ja pian se olikin jo minulla. Tupakointi loppui seinään ja nyt olen ollut vuoden täysin savuton ilman mitään horjahduksia.

Toivon todella ihmisten heräävän tähän maailmaan ja tajuavan, että laitteet jotka ovat auttaneet niin monia paremman elämän saavuttamisessa ollaan kieltämässä!


Vieras

#543

11.02.2016 08:45

Lopetin tupakoinnin sähkösavukeen avulla. Mikään muu kuten purukumi tai laastari ei auttanut mutta sähkösavukkeella lopettaminen kävi helposti ja nopeasti

Vieras

#544

14.02.2016 12:39

Sähkötupakan ansiosta pääsin eroon tupakasta!

Vieras

#545

15.02.2016 02:12

Nyt 4kk ilman tupakkaa:)

Vieras

#546

15.02.2016 06:21

Hei oikeesti tää ei voi mennä näin. Ite olen ex narkomaani ja nytten 6kk kuivilla ja vapottelu(höyryttely) on ollu loistava harrastus esim päihteiden käytön sijasta ja arkeen muuta ajateltavaa ja tekemistä. NII NYTKÖ PÄÄTTÄJÄT TEKEE TIETÄMÄTTÄÄN KIELLON TÄLLE. JOOPAJOO

Vieras

#547

15.02.2016 11:27

Aloitin tupakoinnin erittäin nuorena ja kuuluinkin jo hyvin nuorena "aski päivässä" tyyppisiin polttajiin. Muistan tupakoinnin lopettamisen suurimpana haasteena ns. aamutupakasta luopumisen ja kymmenet lopettamisyritykset päättyivät yleensä yhteen savukkeeseen jonka muistan maistuneen aina taivaalliselta. Kokeilin tupakoinnin lopettamista usein myös nikotiinipurukumin, tablettien ja jopa laastarien avulla, mutta en koskaan pystynyt jatkamaan niiden käyttöä esimerkiksi rajun närästyksen vuoksi. Sähkötupakoinnin aloitin n. 2009 ensimmäisten kynämallisten sähkösavukkeiden saapuessa ja onnistuinkin sen avulla ensimmäistä kertaa lopettamaan tupakoinnin kokonaan. Sähkösavukkeiden jälkeen tavallinen tupakka ei enää maistunutkaan hyvältä vaan suorastaan kuvottavalta. Palasin tavalliseen tupakkaan vielä kerran johtuen sähkötupakkanesteiden vaikeasta saatavuudesta, mutta verkkokauppojen kehityttyä palasin takaisin sähkösavukkeiden pariin ja olen siksi kestänytkin polttamatta tavallista tupakkaa. Kieltämällä / rajoittamalla sähkösavukkeita kasvatatte radikaalisti riskiäni palata tavallisen tupakan käyttäjäksi.

Vieras

#548

15.02.2016 21:44

on auttanut huomattavasti tupakointini vähenemiseen...Suosittelen tätä hyvänä vaihtoehtona tupakoinnin sijaan...Uusi laki (jos tulee) estää ihmisiä elämästä terveempinä...Jos sähkösavuke poistetaan, tupakointi tod.näk. kasvaa räjähdysmäisesti....Mutta kun on tupakkaa terveellisempi vaihtoehto, niin ihmisillä pitää olla vapaus valita...!!!!!
valheidenvaltio

#549

16.02.2016 21:44

Lopetin tupakoinnin sähkötupakan avulla, ei hengästytä enää ja impotenssia ei enää ole. ALKAA KEITTÄÄ VIT.TU SAAT.ANAN PÄÄTTÄJÄT


Vieras

#550

17.02.2016 08:14

Pääsin sähkötupakan avulla eroon tupakan haitallisista aineista. Haluan jatkaa terveempää elämää.