Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!

Marko.L

/ #586 Makunesteet karkki- ja hedelmä e nesteet ym.

02.03.2016 19:33

Sosiaali- ja terveysvirasto tai oliko se nyt ministeriö haluaa poistaa hyviltä maistuvat makunesteet vedoten esim. että ne saavat nuoret tarttumaan helpommin sähkötupakkaan tai siis pikemmin höyrylaitteeseen vaikkakin on olemassa tutkimuksia jotka nimenomaan tuovat esille sen seikan, että karkki- ja hedelmänesteet eivät koukuta sähkötupakkaan joten taitaa olla Suomalaisten viranomaisten oma johtopäätös, mutta mikäli nuo nesteet poistettaisiin eli kiellettäisiin olisi se vapaan tahdon riistoa elikkäs rajoitetaan ihmisten vapaata tahtoa päättää käyttääkö kyseisiä nesteitä vai ei.

Karkki- ja hedelmänesteet jos poistuisi alkaisi piemeät markkinat kukoistamaan ja mikäli jäisi kiinni ostamistaan tuotteistaan eli noista makunesteistä niin mikä olisi tuomio tai pikemmin rikosnimike kun kerran nuo edellä mainitut nesteet  eivät ole huumeita HEH.

Halutaan myös rajoittaa nikotiininesteen käyttöä pullokokoon 10Ml joka tarkoittaa myös sitä, että ei ole vapaata tahtoa käyttää kuinka paljon tai vähän kuluu nikotiininestettä päivittäin ja jos tuo minipullo pitäisi riittää 3 kuukautta niin se tarkoittaisi sitä, että mikäli nikotiini loppuu ennen aikoja pitää ilmeisesti palata tupakkaan ja polttaa sitä kunnes saa taas tilata minipullon 10Ml jälleen ja se ei lopeta tupakan käyttöä ollenkaan, tuo 10Ml on kuulemma EU:n juttuja ja sen verran voin todeta, että EU tai Sosiaali- ja Terveysministeriö ja virasto ei tiedä pätkääkään sähkötupakoitsijoitten tarpeita vaan haluavat rankalla kädellä rajoittaa VAPAAN TAHDON KÄYTTÖOIKEUTTA ja se on VÄÄRIN!

Tankkien koko halutaan olevan 1.9ml joka on Suomeksi naurettava lakiehdotus myös sillä isommalla tankilla/Clearolla on se etu, että ei tarvitse jatkuvasti täytellä joten tuokin laki olisi pelkästään ihmisten kiusaamista.

En haluaisi olla negatiivinen, mutta kun lehtiä lukee saa otsikot veren kiehumaan eteenkin myös se seikka, että keväällä tulisi kuulemman noin 6 kuukauden ostokielto sähkötupakkatuotteissa ja taas toiset otsikot ovat tyyliin, että etäosto olisi mahdollista joten ketä tässäkin tapauksessa uskoa ja ketä ei eli me höyryttelijät saadaan ehkä keväällä olla puun ja kuoren välissä.

Suomalaisilla tulisi todellakin olla sananvalta tässä höyryasiassa ja varsinkin nikotiiniasiassa, makunesteasiassa ja myös tankki- ja clearoasiassa eikä niin, että joku hemmetin EU sanelisi nikotiinin käytöstä sääntöjä koska tupakan ostosta Suomen alueella ei Suomalaisilla ole minkäänlaista ostorajaa vaan Suomessa saa ostaa tupakkaa mielin määrin ja nyt sitten joku EU haluaa rajoittaa ihmisten vapaan tahdon käyttöä ja Suomen muut viranomaiset taas haluaa rajoittaa nesteiden käyttöä vatämällä raja siihen, että olisi vain tupakan makuisia nesteitä tai, että olisi 1.9ml tankkikoko tai clearon koko.....HALOO PÄÄTTÄJÄT!

Itse kun aloitin yli 2 vuotta sitten höyryttelyn enkä todellakaan kaivannut minkäänlaista tupakan makua vaan käytin ja käytän edelleen muita makuja kuten alussa mainittuja ja mitä tulee riippuvuuteen niin se ehkä pitää paikkansa, ehkä ei sillä kun aloitin höyryttelyn oli nikotiinin pitoisuus 18mg ja nyt se on vain 1mg joten pääsen nikotiinista joskus eroon ja vaikka pääsisin siitä piankin eroon en silti hyväksi sitä seikkaa, että vapaata tahdon käyttöoikeutta rajoitetaan.