Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!

Vesku 1

/ #597 Nyt se vasta myrkkyä lykkää

09.03.2016 08:21

Ei ole pelkkää sattumaa että samalla kun uhkaavaa tupakkalakiuudistusta kauhistellaan niin 8.3.2016 ilmestyneen lehden heti etusivujen lööpeistä saa lukea esiin tulevia vielä kauhempia uhkaavia aiheita samaan aikaan, ei mun varmaankaan tarvitsisi tähän kommenttiini muuta lisätä kuin alla oleva kuva niin varmaan tietäisitte itsekkin mitä tällainen merkitsee monille ns sähkötupakoiville höyryttelijöille, aiheesta olen aiemmissa kommenteissani juuri tästä asiasta kirjottanut tunnuksella Vesku 1 kommentisssani N:o. 587 lukekaa sieltä aihessta lisää. Ja jos herrat päättäjät eivät kykene yhdistämään asioita siitä miten kaavailtu tupakkalakimuutos rajoittaa sähkötupakan miltei käyttökelvottomaksi niin käsittävätkö päättäjät tuon alla olevan kuvan perusteella mitä korvaavia vaihtoehtoja myös sähkötupakallle on olemassa, ei nykyiset poliisien resurssit riittäisi enää mitenkään pysäyttämään tällaistaisten nikotiinitupakkapurujen sekaan sätkään tai piippuun laitettavien vaihtoehtojen rajua lisääntymistä entisestäänkin josta helposti siirrytään vielä kovenpiin aineisiin ja kun tämä homma karkaa kunnolla lapasesta niin eihän siinä voimattomat laki / hallitus / poliisi voi enään muuta tehdä kuin nostaa kädet ylös.

Ensin uutisissa ja mediassa puhuttiin perinteisen tupakoinnin huomattavasta vähenemisestä ja heti perään tulee toinen uutinen josta alla olevassa lehdessä mainitaan että kannabis yleistyy vauhdilla jonka määrä kaksinkertaistui viime vuonna vuoteen 2014 verrattuna, mutta miksei uutisissa tai mediassa koskaan ole mainitaa siitä että näiden kahden merkittävän uutisen vaikuttava tekijä on sähkötupakka  1. ensin siirrytiin perinteisestä tupakasta sähkötupakkaan ja 2. tuon lehden lööppeihin vaikuttava tekijä taitaakin olla juuri sähkötupakka jota uhkaa tupakkalain uudistus joka tekee sähkötupakat ja sen käyttönesteet  suorastaan käyttökelvottomaksi jonka hyvin tietävät itse sähkötupakoitsijat. Kannabiksen viljelijät / levittäjät ja käyttäjät jotka rajua vauhtia tuovat ja levittävät kannabista sähkötupakan kieltolain poistavien nesteiden korvikkeeksi koska kieltolakihan suorastaan pakottaa takaisin perinteiseen tapaan tupakoida niin ei mikään tule estämään entistä sähkötupakan käyttäjää sen tavoille uskollisena lisäämästä myöskin tupakkansa purujen sekaan kannabista koevikkeena  ja juuri tämähän on kannabiksen myyjien tarkoituskin helppoa koukuttamista kannabikseen jolla saavat mahdollisimman paljon lisää käyttäjiä jonka käyttö ja leviäminen tulee lisääntymään vielä rajusti entisestäänkin jos tupakkalaki tulee voimaan niin kuin on kaavailtu, sillä ainoastaan raha ja suuri käyttäjämäärä merkitsee kannabiksen myyjille, käyttäjillä ja ostajilla ei ole väliä keitä tai minkäikäisiä he ovat, eivätkä kannabiksen myyjät kaihda minkäänlaisia keinoja rahan saamiseksi aivan samoin kuten ei nitä kaihda oma hallituksemmekaan "on näköjään hallituksen oppi menny perille keinoja kaihtamatta rahat pois"  ETTÄ VÄHIIN JÄÄ SÄHKÖTUPAKAN KORVAAVAT VAIHTOEHDOT JA TÄMÄ ON YKSI NIISTÄ josta sitten yleensä siirrytään helposti vieläkin kovempiin nopeasti tappaviin aineisiin.

ETTÄ OIKEIN LAKIPYKÄLÄLLÄ TULLAAN VAHVISTAMAAN KIELTO ETTEI TUPAKOIVILLA IHMISILLÄ OLE MINKÄÄNLAISTA OIKEUTTA SAADA ITSELLEEN USEITAKIN VUOSIA PITDEMPI JA HUOMATTAVASTI TERVEELLISEMPI ELÄMÄ JA LAILLA KIELLETÄÄN MYÖS KAIKISTA TUPAKAN AIHEUTTAMISTA TUSKALLISISTA VAIVOISTA JA SAIRAUKSISTA PARANEMINEN.