Sudet pois Nousiaisten asutusalueilta

Ei ne mua haittaa

/ #45 Taas on mielipiteitä suuntaan jos toiseen vailla mitään pohjaa ja tietoa...

12.12.2011 19:46

Siinä olen samaa mieltä, että jos taajamiin tulevat niin nappi ottaan. Taajamien ulkopuolella olen eri mieltä. Kun haluaa asua luonnonhelmassa haja-asutusalueella niin täytyy myös ymmärtää, että luontoon kuuluu myös petoja! Ja pedot syövät toisia eläimiä... koiriakin. On se kuitenki ihmisen oman järjen köyhyyttä jos pitää näillä ns. susialueilla koiraansa pihalla narunpäässä ilman valvontaa/suojaa. Siinä kohtaa se on ihan sama onko se lammas, vuohi vai koira joka siinä narussa on kyl sen peto kun peto siitä tappaa sehän on ku tarjottimelle aseteltu kun ei se pääse karkuunkaan! Jolle sitä koiraansa voi/halua sisällä pitää ni rakentakoon kunnon piha-aitauksen (1/2m maan sisään ja katto tai verkko päälle) tai sit ei hanki koiraa ollenkaa ellei sitä vastuuta halua kantaa loppuun asti! Sit on vielä niitä pölöjä, joita on jo viety kaks tai useempi koira pihasta ja edelleen se uus koira pidetään siellä ulkona narun päässä vailla suojaa. Ei siinä tarvii mennä kun ittensä ihmisten. Sit metsästäjät itkee koiriaan, kun mettällä ovat jääneet susien saaliiksi. HALOO!! Se on sen harrastuksen riski kun siellä METSÄSSÄ liikkuu, niin siellähän niitä on. Tää riski pitää tidostaa kun sen koiran lähettää sinne yksinään. Ellei sitä riskiä oo halukas ottamaan ni jätä se koira kotiin tai pidä kiinni ja kule perässä. Sillai sitä on ennenki menty! Ei niitä kaikkia voi joka puolelta tappaa kyl niittenki jossain pitää elää. Niillä on isot reviirit millä ne liikku ja siksi ei oo helppoa lähteä rajaamaan niitä sellasille alueille missä ei asuis ketään kun niitä tönöjä ja ihmisiä on joka puolella melko tasasesti! siksi itse vedän rajan tajamiin. Ellei susista välitä ja pelkää lastensa puolesta ni MUUTTAKAA KAUPUNKIIN MISSÄ AINOAT LUONTOKAPPALEET ON TAUTEJA KANTAVAT JYRSIJÄT NE SAA MYRKYTTÄÄ! Me jotka asutaan täällä susien keskellä. Järki käteen! Ite ollan selvitty mainiosti 3 koiran kanssa ilman ongelmia, vaikka naapurista on koira viety ja tossa takapihan pellolla niitä näkee välillä käyskentelevän...