Jyväskylän lyseo tulee säilyttää

/ #38 Re: Yksityistetään Lyseo

10.01.2012 16:10

#36: Yksityinen Lyseo - Yksityistetään Lyseo

No voi hyvät ihmiset sentään, kun otetaan kantaa mitään tietämättä. Lyseoon pääsi viime syksynäkin loppujen lopuksi kaikki ne, jotka muualle eivät päässeet. Nuoret ovat meneet suurin joukoin mm. Cygnaeus-lukioon, joka toimii uusissa tiloissa ja jonka lopettamisen uhka ei ole ollut samalla tavalla puheissa kuin Lyseon. Kuitenkin, vaikka esim. juuri Cygnaeus-lukioon ja Voionmaan urheilulukioon on jo vuosia ollut vaikeampi päästä, Lyseosta on kirjoitettu ylioppilaiksi paremmin arvosanoin! Mistä tämä johtuu? Siitä, että kyseessä on korkeatasoinen ja toimiva oppilaitos, jossa oppilaat viihtyvät ja innostuvat oppimaan. Nyt tämä aiotaan panna vasaran alle siksi, että rakennus on kallis korjata. Mihin kaikkeen muuhun tässäkin kaupungissa on rahaa pantu? Väriasfaltteihin, järven täyttöön, katujen kaivamiseen tunneliin ja kohta on parkkitalo Kirkkopuiston alla. Listaa voisi jatkaa rivikaupalla. Mutta arvokasta koulurakennusta ei voida korjata alkuperäinen käyttötarkoitus säilyttäen. Niin typeriä ovat teknokraatit, joita sivistys ei ole edes hipaissut.