Vaatimus jäsenkokouksesta Suomen Kaniyhdistykselle!

Vieras

/ #58 Re: Re:

18.04.2012 16:16

#56: Tuleva juristiko? - Re:

Juurikin näin. Kun täällä on huudeltu yhdistyslain perään, niin katsotaas mitä yhdistyslaissa asiasta sanotaan. Yhdistyslain 5 luvun 20 §:n 1 momentin mukaan "yhdistyksen kokous on pidettävä säännöissä määrättynä aikana. Jos sitä ei ole kutsuttu koolle, on jokaisella yhdistyksen jäsenellä oikeus vaatia kokouksen pitämistä. Yhdistyksen säännöissä todetaan, että kevätkokous pidetään ennen huhtikuun loppua ja kevätkokouksessa esitetään mm. tilinpäätös ja päätetään mm. tilinpäätöksen vahvistamisesta ja vastuuvapauden myöntämisestä. Tätä yhdistyslain ehdotonta ja velvoittavaa määräystä ei voida kiertää esittämällä "yksimielistä kokouksen siirtämistä". Tälläista menettelyä yhdistyslaki ei tunne eikä se ole mahdollista. Yhdistyslain ja yhdistyksen sääntöjen mukaista kevätkokousta ei ole siis pidetty. Tältä osin vallitsee yhdistyslain ja yhdistyksen sääntöjen vastainen tilanne. Tämä ei tietenkään ole jäsenten syytä mutta yhdistyksen hallituksen vastuulla asia on.