Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Mikkö Värhö

/ #461 Re: Re: Uskon opetus kuuluu historian opetuksen yhteyteen

25.11.2010 02:43

#455: Vieras - Re: Uskon opetus kuuluu historian opetuksen yhteyteen

Uskonnon opetus on täyttä satua ja ihmisille vain suurta ajanhukkaa. Raamattuakin voi lukea niin monella tavalla esim. tulkitsemalla, joka on mielestäni täysin väärä tapa sitä lukea tai ylipäätänsä lukea mitään muutakaan kirjaa.

Jos minulla olisi lapsia, niin en todellakaan kirjaisi heitä uskonnon oppitunnille vaan ennemminkin elämänkatsomus tunnille, jos se ois pakollista. Jos jostakin tulisi tingitä tai säästää, niin se on uskonto/ET. Mitä siis tilalle, kenties liikunta? Vai onko pakko edes ottaa mitään?

Minusta oli täysin vakuuttavaa Jari Tervon tulkinta Raamatusta menneen syksyn Uutisvuodossa näiden homokeskusteluiden osalta. Meillä luetaan Raamattua, jonka julkeita tai ristiriitaisia kohtia me emme lue, mutta itse Tervo teki sen mitä ketään meistä ei pystynyt. Raamattu kuuluu viskoa lattialle, jos niikseen tuntuu!

Itseasiassa olen ollut vuorotöissä oli se "pyhä" uskovaisten mukaan sitten lauantai tai sunnuntai, niin minuthan ois pitänyt siinä suhteessa surmata. Tiedän, että moni uskovainen sanoo että Jeesus eläessään olisi kumonnut Mooseksen kirjat jne. Onkohan siis Jeesus samalla kirjoittanut koko Uuden testamentin?

Sitten joku sanoo, että uskonto luo ihmiseen sivistyksen ja jollei sitä omaa niin "tyhjiön". Entä se tiede? Entä mistä tulee moraalikäsitys?

Missä joku on nähnyt Jumalan viimeksi, ellei Raamatussa? Siitä isoäitini aikoinaan: "Mikä on maailman vanhin ammatti?" -Valokuvaaja (siihen kannattaa jopa uskoa). Entäpä se toisiks vanhin? -Huora (se on todennäköisesti)!

Tähän adressiin ei voi allekirjoittaa nimeään. Anteeksi nyt vaan. Peruskoulusta uskonnon opetus tulee lakkauttaa kaikella rankallakin kädelläkin.

Kyllä ne perheet opettavat uskontoa, joissa se on ollut tärkeä meriitti lapselle ja laittavat sitä vaikka kirkkoon rukoilemaan ja uskonnon opetukseen. Mikäli perheessä se on tärkeätä, niin katsoisin että sitä voitaisi tehdä ihan vapaa-ajallakin, eikä koulussa tai päiväkodissa, KIITOS!