Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Vieras

/ #514

28.11.2010 20:32

Allekirjoittaneet katsoivat kristinuskon arvot tärkeäksi osaksi suomalaisuutta.
Mutta onkos kristinuskon arvoja ilman kristinuskoa?
Olen vahvasti sitä mieltä, että korvatessaan uskonopetuksen jollakin muulla oppiainella, jonkinlaisella „arvojen kasvatuksella“ emme pääse kovin pitkälle.
Jos Jumala jätetään kuvasta pois, niin tuotapika hyvän ja pahan rajat alkavat himmentyä. Kaikki, mitä ihminen halua tehdä alkaa olla hyvä. Katsokaamme ympärille! Esiaviolliset suhteet ovat hyviä, aviorikokset, myös varkaus – tietyissä muodoissa, kuten tulojen piilottamine tms. Miesten keskenäinen seksuaalinen kanssakäyminen on hyvä. tietyt huumeet olisi laillistettäviä. Kaikki on hyvä, kun riittävä määrä ihmisiä vain näin haluaa.
Jumalanpelon loputtua loppuu pian muut „hyvät pelot“. Loppu tottelevaisuus ja uskollisuus. Oletteko kuulleet, miten välitunnilla oppilaat kiroilevat? Eikä kukaan saa niitä enää aisoihin. Miksi luulla, että opettajia ei tottelevista kasvaa tottelevasti televisionmaksun maksavia kansalaisia?
Näinollen valtio oksaa, jolla itse istuu.
Ilman tuomaria menettävät kaikki käskyt ja suositukset valtaosan kannattajista aika pian.
Kuuliaisuuden takaamiseksi on aina vain tehostettava rajoituksia ja rangaistuksia. Esim.asetta ei saa enää antaa kansalaisten käsiin, kun niihin ei saa luottaa, koska eri ihmisten käsitys hyvästä ja pahasta on niin erilainen. Ja huomaamatta liikumme Jumalaa hylkäneinä paremman demokratian nimessä kohti diktatuuri-valtiota. Eikä muuten kukaan takaa, että sen valtaistuimella istuvilla on myös seuraavan sukupolven aikana samat käsitykset hyvästä ja pahasta kuin meillä.
Oletteko muuten katsoneet elokuvaa „Kärpästen herra“ (Lord of the Flies“)?