IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

/ #1301 Re:

06.06.2012 17:51

#1300: Rex -

Jo vain! Vapolle "häiriötilanne" (varmaan lupaehto hakemuksissa jossain pienellä alalaidassa kaatopykälänä koko sana), normaali kansalaiselle törkeä ympäristörikos !

Ja näitä riittää, joka kaivannolla ympäri suomea. Tutkinta pitääkin keskittää KRP:lle (riittävän suurelle tutkintaryhmälle) valtakunnallisesti. Samalla pitää välittömästi koko firman kaikki turvetuotanto alueet laittaa täydelliseen tuotantokieltoon tutkinnan ajaksi ja kaikki kalusto vakuustakavarikkoon. On syytä epäillä, että aiheutetut vahingot luonnolle ja ihmisille ovat satoja miljoonia, paljon osaltaan jo jopa korvaamattomia ja korjaamattomia.

Törkeän asiasta luonnollisesti tekee vahinkojen rahallinen suuruus, vahinkojen laajuus, tekopaikkojen määrä ja enenkaikkea tahallisuus. Siitä varmimpana todisteena on mm. työmailla olleiden henkilöiden avautumiset. Nyt ripeästi kaikki muutkin työntekijät joko valaehtoiseen todistajan asemaan (jos uhkailtuja / kiristettyjä olemaan hiljaa, silloin asianomistajana), tai vaihtoehtoisesti syylliseksi epäiltynä kuulusteluihin.

Tolkkuhan tähän on tultava, ja kun kansalaisten antama valistus ei ole toiminut, niin jäljelle jää vain lain vaatimuksen toteuttaminen !!