IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

/ #211 Re: Turvetuotannon kannalla

08.12.2010 18:44

#210: M. Kuusisto - Turvetuotannon kannalla

Mistä näitä saman virren veisaajia oikein sikiää, että maa- ja metsätalous olisi suurin vesistöjen saastuttaja, varmaan noita maatalouden päästöjä on tutkittu enemmän, mutta turveteollisuuden todellisia päästöjä ei vielä tähän päivään mennessä ole tutkinut kukaan.

Mitä tulee siihen, että emme ole tutustuneet erilaisiin aineistoihin ja tutkimustietoihin olet väärässä, olemme hyvin perillä erilaisista tutkimuksista, mutta ovat olleet kylläkin kovin saman sorttisia, ikään kuin ”copy” käskyllä tehtyjä. Mikään puolueeton taho noita tutkimuksia ei ole tehnyt, vaan tutkimuksen on tehnyt monikansallinen yritys joka suunnittelee voimalaitoksia ympäri maailman, kuka nyt omaa oksaansa sahaisi poikki, tekemällä ympäristöselvityksen tai vesitutkimuksen totuuden mukaisesti.

Suomihan on tunnetusti poukkoilevan verotuksen maa, jossa välillä ei tiedetä missä oikein mennään, verotetaan ympäristöystävällisiä polttoaineita, kuten maakaasua, suositaan verotus teknisesti kaikkein saatuttavampia polttoaineita, kuten turvetta.

Ja kun sitä puuta polttohakkeena ei Suomesta saa tarpeeksi, tuodaan sitten ulkoa, tiedän että haketta laivataan Suomeen tälläkin hetkellä ja eräät varustamot ovat varautuneet siihen jo.