Elävänä syntynyt abortoitu sikiö on pelastettava!

Vieras

/ #45

15.11.2012 11:52

Kai kyse on siitä, että koirat eivät osaa puhua samoin kuin eivät sikiötkään. Koirista täällä kai kukaan ei ole puhumassa. Tai ainakaan ei pitäisi olla, koska asiayhteys on aika hatara. Sikiöllä on mahdollisuudet oppia puhumaan ja koirille ei kukaan ole ihmisoikeuksia penäämässä. Ihmisen tapauksessa kyseessä on ihminen, jolle saattaa kuulua erityistä arvoa pelkästään ihmisyytensä takia ja tämä on aborttitapauksessa vielä oma lapsi. Koiran ja oman lapsen lopettamisen ei kai tulisi olla sama asia. Tätä ei tietysti kukaan ole varmasti tarkoittanutkaan, joten koirapuheet ja koirien kautta argumentoiminen voitanee lopettaa turhina. Kummaltakaan ei tosin voi kysyä, siinä ne ovat samanlaisia. Eikä se että on olemassa niitä ihmisiä jotka omassa tilanteessaan pyytävät eutanasiaa ole tietyn yksilön kannalta mitään merkitystä.

Eikö lähtökohtaisesti tällaisessa lisääntymiseen tai tappamiseen liittyvässä toiminnassa vastuu kuitenkin kanneta itse? Tällaisen adressin kirjoittaminen on ihan hyvää kansalaisaktiivisuutta, jolla pyritään välittämään ammattihenkilökunnasta ja lapsista ja tukemaan ehkä niiden yhdistysten tms. syntyä herättämällä vastuuta ja keskustelua, vaikka adressiin liittyisikin kysymyksiä ja pulmia. Lastenhoidon taakan sälyttäminen ja sen käyttäminen abortin puolustamiseen ei kai nyt ole oikein reilua.