Ei pakkorokotuslaille

Vieras

/ #587 Joukossa tyhmyys tiivistyy

12.12.2012 23:38

Tuota noin, isorokko on kokonaan poistettu rokotuksilla, ja monta tautia on saatu tilaan, jossa itse taudinaiheuttajaa edelleen esiintyy, mutta tauteja ei. Kaikki rokotuksien ansioita. Esim. jäykkäkouristusrokote on täysin typerää jättää ottamatta, sillä taudinaiheuttaja on maaperässä, ei ihmisissä. Jäykkäkouristusrokote on pelastanut monet sotilaat tämän seikan takia.

Monet rokotteet annetaan vastasyntyneiden, pienten lasten ja muiden immuunipuolustukseltaan heikompien takia, joille ei voida syystä tai toisesta (vielä) antaa rokotetta. Jos muut ihmiset ympärillä on rokotettu tauteja vastaan, ei myöskään nämä immuunipuolustukseltaan heikommat yksilöt sairastu. Jättämättä tärkeimmät rokotteet ottamatta, et siis vaaranna vain itseäsi, vaan myös nämä henkilöt.

Totta kai on ikävää, että joistain rokotteista on tullut haittavaikutuksia. Fakta kuitenkin on, että jos rokotteita ei olisi, eri tauteihin sairastuneita olisi isoja määriä enemmän kuin mitä heitä on nyt. Ja ihmisten tulisi ymmärtää se fakta, että vaikka näitä tauteja, joita vastaan rokotetaan, ei nykyään esiinny suuria määriä, taudinaiheuttaja silti löytyy. Jos rokotukset näin ollen lopetettaisiin, monet taudit puhkeisivat kukkaan uudelleen. Vain koska oma rokottamaton lapsesi on selvinnyt terveenä tähän asti, ei tarkoita sitä, että rokotteet ovat turhia, vaan sitä, että ympärillä olevat on tehokkaasti rokotettu. Lapsesi riski sairastua olisi huomattavasti suurempi, jos kaikki muut olisivat yhtä tyhmiä kuin sinä.