Kansalaisadressi telakkateollisuuden turvaamiseksi Suomessa

/ #61 Re: Vääriä tietoja, naurettavia luuloja ja turhaa pessimismiä

13.01.2013 21:56

#55: Ascendantti - Vääriä tietoja, naurettavia luuloja ja turhaa pessimismiä

Ei tarvitse hävetä. Oman pesän likaajan sopii hävetä. Suomessa toimiva laivanrakennusyhtiö on suomalainen, joskin eteläkorealaisessa kelvottomassa omistuksessa. Viis EU:n kilpailiulainsäädännöstä, siihen vetoaminen on raukkamaisuutta. Alihankintatöistä Ranskaan ei tule juuri mitään, peliympäristö ja kulttuuri on toinen ja lähtötilanne kehno ulkopuolisille. Myös alihankintatyöt ovat vahvasti kilpailtuja jo Suomessa, mene sitten ulkomaantöihin ja yritä menestyä vieraalla malla ylimääräisin kustannuspainein. Pitäisi olla itäeuroppalainen palkkataso, sellaisatako tarjoat suomalaiselle suunnittelijalle ja työmiehelle? Kyllä sopii mustamaalata typeriä päättäjiä, jotka epäsivät oman  maan ja omien firmojen ja kansalaisten edun ja tulivat tarjonneeksi valmiit juhlat tarjottimella ranskalaisille, joiden ei tarvinnut tehdä mitään muuta kuin suostutella poliitikkojaan tilauksen taakse. He eivät tarvinneet siihen aikaa kuukausia eikä suostusttelijoita. Se hävettää, että hallituksessamme istuu täysin ymmärtämätöntä väkeä.