Kristillinen tv-kanava yleiseen valtakunnalliseen jakeluun

Me kristityt ja/tai kristillisiin arvoihin myönteisesti suhtautuvat vaadimme kristillisen tv-kanavan perustamista yleiseen valtakunnalliseen jakeluun siten, että meidän ei tarvitse tällaisen kanavan saatavuudesta maksaa enää mitään ylimääräistä. Näin saamme parhaan vastineen maksamillemme lupamaksuille, sillä nykyiset perus-, urheilu-, musiikki- ja elämäntapakanavat eivät meitä tyydytä kristillisen tarjontansa suhteen ja joihin em. ohjelmia ei voi lisätä niiden ohjelmapolitiikkansa ja/tai toiminta-ajatustensa mukaan.

Kristillisyys tässä vaatimuksessa on käsitettävä laajasti kansallisena - Suomessa vuosituhannen ajan vaikuttaneena - voimavarana, eikä minkään puolueen, yhdistyksen tai median tms. yksityisenä ideologiana (kuten ei myöskään "vihreys" ole yhden puolueen tai liikkeen yksityisomaisuutta). Me vaadimme tätä Jeesuksen Kristuksen lähetyskäskyn hengessä "...ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa..." (Matt.28:20). Jos kristillisyys ei ole läsnä arjessamme, olemme vaarassa menettää kaiken sen, minkä Jeesus on meille saavuttanut.

Kristilliset arvot mielestämme osaltaan auttavat kansakuntaamme nousemaan taloudellisesta lamasta, vapautumaan väkivallasta ja vääriin elämäntapoihin johtavista sidoksista, mutta näille arvoille on saatava arvoisensa riippumaton kanava maahamme. Samalla poistetaan hiljaisuudesta taho, jonka ääni ei kuulu nykyisessä mediassa joko tiedostamatta tai tietoisesti.

Myös te, jotka olette pettyneitä tv:n nykyiseen ohjelmatarjontaan, voitte allekirjoittaa adressin, vaikka ette olisikaan samaa mieltä edelläkirjoitetun kanssa, sillä uusi kristillinen kanava toisi varmasti tervetullutta muutosta ohjelmistoihin.

Riittävän laajan adressin tulen viemään hallitukselle ja siellä vastaavalle ministerille. Samalla vetoan niihin, jotka kokevat tämän asian tärkeäksi, kerämään taustayhdistyksien, -seurakuntien tms. kautta nimiä myös manuaalisesti eli kynällä ja paperilla niiden henkilöiden tavoittamiseksi, jotka iän, sairauden tms. vuoksi eivät kykene tätä adressia sähköisesti allekirjoittamaan, mutta haluavat siihen osallistua. Myös Web-selaimella varustetulla kännykälläkin voi adressin allekirjoittaa sen omassa web-osoitteessa, joten paperia ei välttämättä tarvita.

Kristittyjen "Rakas ihminen"-teemavuonna 2009 yritämme tavoittaa ihmisen.

Kertokaa tästä adressista toisille, viemme evankeliumia välillisesti eteenpäin, jos saamme kristillisen kanavan vain kaukosäätimen painikkeen päähän...

Keräämme vielä nimiä vuoden 2010 aikana, joka on "Rakas lähetys"-teemavuosi - odottelemme uusia antennikanavapaikkoja haettavaksi. Pyydän esirukousta ja johdatusta hankkeellemme.

Nimien keräys on päättynyt 20.5.2010 - tämän nettiaddressin osuus oli yli 500 nimeä. Nimiä on kerätty myös paperilistoilla ja kokonaisuutena alkukeväästä 2009 käynnistetty nimienkeräys on tuottanut noin 12 200. Huomenna pe 21.5.2010 luovutamme nimet eduskuntaan poliittisten päättäjien arvioitavaksi.

Kiitokset kaikille osallistujille.

Petteri Pietikäinen

P.S.

Allekirjoitettuja listoja voi lähettää vielä suoraan eduskuntaan:

Adressi

Kristillinen tv-kanava yleiseen valtakunnalliseen jakeluun