Länsi-Pohjan keskussairaalan puolesta

Me allekirjoittaneet vetoamme Länsi-Pohjan keskussairaalan säilyttämisen puolesta.

Meri-Lappi on vahva teollisuuden keskittymä, joka tarvitsee oman sairaalan ja ympärivuorokautisen päivystyksen. Alueella liikkuu paljon raskasta liikennettä ja olemme ainoa pääväylä etelästä tuleville matkailijoille. Liikenteen vaaratilanteet kasvavat edelleen teollisuuden kasvun myötä. Pitkien välimatkojen ja päivystystoiminnan varmistamiseksi myös synnytystoiminnan tulee saada jatkoa.

Länsi-Pohjan Keskussairaalan lakkauttaminen osuisi tiukasti Meri-Lapin seutukuntaan. Sairaanhoitopiiri on merkittävä työllistäjä alueellaan ja takaa myös harjoittelupaikat sairaanhoidon opiskelijoille. Ilman omaa sairaalaa myös nuoret kaikkoaisivat Meri-Lapista. Lääkärien ja hoitajien työpaikkojen vähetessä seutukunta menettäisi merkittävät verotulot.

Länsi-Pohjan keskussairaalan alasajo johtaisi potilasvirtojen siirtymisen Oulun suuntaan, mikä vaikeuttaisi merkittävästi Lapin Sote-maakunnan toimintaa ja rahoitusta, johtaen jopa vähennyksiin perusterveydenhuollossa ympäri Lappia.

Vaadimme oman sairaalan toiminnan jatkumista myös sote-uudistuksen jälkeen.

Sairaalan puolesta järjestetään mielenilmaus ti 18.8. klo 11-14 Kemin Kauppatorilla.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Kai Puro voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…