Muistutus rovaniemen kunnan päättäjille

Rovaniemen kunnan päättäjät ovat suuressa viisaudessaan päättäneet leikata mahdollisimman paljon lakisääteisistä perus palveluista ja samaan aikaan nostavat virkamiesten palkkoja.

Tämä on todella törkeää, eikä siihen pidä kuntalaisten vain alistua ja purra hammasta.

Luon tämän adressin kerättäväksi muistutukseksi koko kaupungin valtuustolle, hallitukselle ja kaupungin johtajille.

Heidät on äänestetty edustamaan ja huolehtimaan kuntalaisten asioista ja oikeuksista.

He ovat kansaa varten eikä kansa heitä varten. Heidän tulee kyetä tekemään johdonmukaisia kuntalaisia palvelevia päätöksiä. Heitä on muistutettava äänestäjien taholla nyt todella isolla kädellä ja antaa koko seurueelle suoraa palautetta ettei tämä näin toimi emmekä me tällaista enään hyväksy. Järki käteen ja niin kauan kun perus palvelut on uhattuna ei tämä hyvä velikerho enään nosta kenenkään palkkoja. Vaadimme myös ettei kyseisiä leikkaus suunnitelmia toteuteta vaan leikkaukset ja säästöt saadaan aikaan virka koneistoa ja päällekkäis hallintoa keventämällä ei missään nimessä vähentämällä vanhusten hoito paikkoja. mielenterveys potilaita ajamalla avo hoitoon vaikka avo hoidon resursseja ei ole lisätty tai vähentämällä lasten suojelun pudjettia. Nämä leikkaukset tuntuvat suoraan kuntalaisten ja mikä pahinta puolustuskyvyttömien lasten elämässä.

Jokainen politikko on antanut oman vaali lupauksensa ja luvannut hoitaa asioitamme hyvin ja järkevästi. Nyt on aika lunastaa nuo lupaukset.

Toivoisin että mahdollisimman moni tämän adressin allekirjottaisi. Nimien keräys aika on kaksi viikkoa ja kun se on mennyt vien tämän adressin terveisineen kaupungin valtuustoon ja luen heille ääneen tervehdykset.

Tulen lisäämään loppuun HÄVETKÄÄ.