Omaishoidontuen ennallaan säilyttämiseksi ja edelleen kehittämiseksi Porvoossa

Yleisesti on tunnustettu omaishoitajien työn tärkeys ja valtava yhteiskunnallinen merkitys. Jostain käsittämättömästä syystä Porvoossa on meneillään omaishoidon alasajo. Miksi? Miksi otetaan raha heiltä, jotka ovat kaikkein heikoimpia ja raskaimmassa asemassa? Kuinka voi olla mahdollista että kaikki omaishoitosopimukset irtisanotaan yhtäaikaisesti?

Näin tehdessään Porvoon kaupunki syyllistyy laaja-alaiseen heitteillejättöön, sillä kaupungilla ei ole tarjota riittävää määrää hoitopaikkoja niitä tarvitseville.

Omaishoitajia suojaavan uuden lain tarkoituksena on edistää hoidettavan edun mukaisen omaishoidon toteuttamista mm. turvaamalla hoidon jatkuvuus. Porvoon kaupungin toiminta ei ole lain hengen mukaista.

Vaadimme Porvoon kaupunkia säilyttämään omaishoidon tuen ennallaan v. 2009 ja perumaan jo lähetetyt irtisanomisilmoitukset sekä jatkamaan omaishoidon tuen kehittämistä ja määrän lisäämistä tulevaisuudessa.

Porvoossa 9. syyskuuta 2009

Adressi luovutetaan eteenpäin ma 14.9.2009 klo 16.40, vastaanottajana Porvoon kaupungin hallituksen jäseniä.

Kiitos kaikille osallistujille, adressi on nyt toimitettu eteenpäin.