Paavo Väyrynen Keskustan puheenjohtajaksi

Paavo yhdisti repaleisen Keskustan!

(Media on oivaltanut ehdottaa Paavo Väyrystä puolueensa tavalliseksi puheenjohtajaksi - kiitoksena erinomaisesta vaalisuorituksesta. Keskustan piiripäälliköt tyrmäävät ajatuksen heti - kysymättä tavallisilta rivijäseniltä ja kenttäihmisiltä - jotka äänestivät Paavoa yli puolella miljoonalla lipulla)

[ ... vanha puoluekonkari puhisi Lahdessa 2010 Keskustan puoluekokouksessa 1], ettei tästä hyvä seuraa, kun Paavo tipautettiin puheenjohtajakilvasta. Pitkään Keskustan rivijäsenenä ollut rouva harmitteli samaisessa kokouksessa 1B], ettei Paavolle kertynyt riittävästi ääniä puheenjohtajaksi - oli kuulemme piirin taholta painostettu olemaan äänestämättä Väyrystä (?) ... ]

Keskusta sai rökäletappion edellisistä eduskuntavaaleista 2011. Puolueen ehdotus Paavon siirtymisestä Uudellemaalle pudotti myös Väyrysen eduskunnasta - paikka Arkadian mäelle olisi Lapin äänin melko varmasti lohjennut. Nyt Paavo yhdisti repaleisen puolueensa, kunniapuheenjohtajana. Tänään kansalaiset, jopa ilman Keskustan jäsenyyttä, puuhaavat Paavolle kansalaisliikettä, jolla Väyrynen saataisiin myötämielisempään asemaan tämän omassa puolueessa!

Muistamme, ettei Keskusta uskonut Paavoon

Tukea ja kannatusta ei tullut puolueen johdolta presidentinvaalien ehdokasasettelussa - eipä löytynyt toistakaan ehdokasta. Paavo oli ainoa varteenotettava, kyvykäs ja pätevä ehdokas 2] - sehän varmistui sillä, että vain 37.000 ääntä erotti Paavon toiselta kierrokselta. Kansa oli puhunut, eikä saanut näin äänestettäväkseen todellista vastustajaa Niinistölle - joka oli silmin nähden helpottunut, kun Pekka Haavisto tuli kilpakumppaniksi.

Jos jossittelemme hiukan - voimme kysyä:

"Kuinka olisi käynyt, jos Väyrynen olisi valiintunut Keskustan puheenjohtajaksi Mari Kiviniemen sijasta?" Paavo olisi noussut pääministeriksi ja ... no antaa olla. Nyt tilanne on sen sijaan todistettu - Paavo sai Keskustan rivit eheäksi, ainakin presidentinvaalien ajaksi - se on kiistatonta. On toki myös mahdollista, että Paavo sai reippaasti aivan uusia "puolueettomia", jopa persuja*] taakseen.

Kentällä liikkuu voimakas huhu tai oikeastaan vahva tieto,

että Väyrynen ja Soini tulevat hyvin toimeen keskenään. Pieni salaliittoteoria tähän toisi ihmetyksen, jos persut ja Keskusta yhdistyisivät - syntyisi kiistatta Suomen suurin puolue vastavoimaksi eheälle Kokoomukselle. Ennenaikaisista eduskuntavaaleista syntyisi Väyryselle muhkea äänipotti - kuten Niinistö sai yli 60.000 ääntä vuonna 2007 3], kun oli niukasti hävinnyt Tarja Haloselle. Kansa tietämisen lisäksi myös muistaa.

Paavo Väyrynen olisi ollut ainoa todellinen vastus Sauli Niinistölle

Mikäli Paavo olisi päässyt ainoana todellisena kilpakumppanina mittelemään Sauli Niinistön kanssa - olisi suomalaisille tullut tosi paikka valinnassa. Paavo ohjaa taitavasti keskusteluja tietomäärän ollessa mm. ulkopolitiikasta aivan omaa luokkaansa - jo kokemuksenkin ansiosta. Toistaiseksi piiloon vielä jää pimennossa olevat kekkoskortit - moni historian sivu on vielä kirjoittamatta. Ehkä Paavo paljastaa nämä kekkoskortit sitten vuoden 2018 presidentinvaaleissa, jolloin presidentin vahvat valtaoikeudet ovat osin jo palautetut kansan tahdon mukaisesti 4].

Nyt keräämme kannatusta kansanliikkeenä Paavo Väyrysen taakse,

jotta hän nousee ensi kesänä Keskustan uudeksi puheenjohtajaksi. Keskustalla olisi näin toimien voimaa ja osaamista käydä taistoon ennenaikaisissa eduskuntavaaleissa, kun Kataisen hallitus karahtaa karille 5]. Katainen-Urpilainen velkasolmu repäisee kansakuntamme kahtia. Repeämä alkoi jo presidentinvaalien 2012 ensimmäisestä kierroksesta. Tulemme näkemään ennennäkemättömän määrän tyhjiä äänestyskuponkeja ja pienen äänestysprosentin. Paavo Väyrynen on saatava pääministeriksi ja "natolukoksi" estämään Niinistön "natovenkoilu" - tässäkin kansalaiset ovat väkevän mielipiteensä ilmaisseet.

Koko kansan kysely Paavon puheenjohtajuuden kyvykkyydestä!

Miten kävisi, jos Keskusta järjestäisi suoran "kansanvaalin" uuden puheenjohtajavalinnan ehdokasasettelusta. Nyt näyttää siltä, että Väyrynen nousi oman puolueensa pelastajaksi, ainakin suuren kansan silmissä. Paavo sai suuren kannatuksen myös Keskustan ulkopuolelta - tämä voisi tuoda aivan uusia jäseniä puolueeseen, kun rahatkin ovat nyt Helsingin puoluetoimistolta vähissä.

Paavo puheenjohtaksi valmistelemaan puoluetta uuteen nousuun

Samalla voidaan rakentaa täysin uuden puheenjohtajan paikkaa Paavon kasvatille Riikka Mannerille, joka on saanut koulutuksensa Paavon koulusta Keminmaan "yliopistosta". Nyt on Keskustan aika suorittaa maihinnousu kaupunkeihin. Paavo rakentaa hyvät pohjat Riikalle ja Keskusta näin palaa suurien joukkoon todella uudistettuna ja saamme unohtaa ilkeiden kielien huudot "Kepu pettää aina" törähdyksistä.

Nyt on sosiaalinen tilaus energiselle Paavo Väyryselle!

Sosiaalinen media ja kansalaisadressit saattavat koitua vielä kiusallisiksi nykyisen Keskustan johdolle - saattaa käydä niin, että oikeustuvissa käymätön ja ryvettymätön Jarmo Korhonenkin saa hyvityksen ja palaa organisoimaan aivan uutta Keskustaa. Mitähän väärää tuo organisaattori oikeastaan teki ja missä ovat todellisuudessa ne Paavo Väyrysen takinkäännöt?

_______

VIITTEET

1]   -*--    ---

1B] *--    --- [KUVAKANSIO]

2]   -*--    ---

3]   -*--    ---

4]   -*--    ---

5]   -*--    ---

*]   Soinin joukot saivat kuuluisan jytkyn eduskuntavaaleista 2011 - kansa oli puhunut ja ilmoittanut perinteelliselle puoluepolitiikalle vakavan varoituksen - protestin. Soinilaiset, hakkaraiset ja halla-aholaiset saivat mahdollisuuden - kansa jäi odottamaan, mitään konkreettista ei ole toistaiseksi tapahtunut persujen eduskuntatyöskentelystä. Persuja eduskuntavaaleissa äänestäneet antoivat toimintavaroituksen - Timo Soini sai "vain" alle 10 prosenttia presidentinvaalien ensimmäisen kierroksen äänistä. Kansa oli puhunut ja varoittanut - näin myös mennyt Paavo Väyrysen taakse. Persujohtajat oivaltanevat tehdä nyt muutoksen, ettei ennenaikaisissa eduskuntavaaleissa 2012 toteudu jytkyjullikka uudistuvalle Keskustalle.

...

Ilkka Luoma