Paimion keskustan alueen rauhoittaminen ilta ja viikonloppuisin mopo/autorallista.

Tällä adressilla haluamme herättää aiheesta yleistä keskustelua kaikkien kuntalaisten ja kunnan päättäjien kesken.

Keskustelua suhtautumisesta kaupunkialueella tapahtuvaan häiritsevään mopoiluun, autojen kaahailuun ja kokoontumiseen asuntoalueiden keskellä ILTA  ja YÖaikaan, viikolla ja viikonloppuisin. Häiritseväksi koetaan yleisesti mopojen huudattaminen, keuliminen, autoilla turha kovaääninen rallin ajaminen, musiikin soittaminen erittäin kovaa ja muu mekastus.

Haluamme, että kaupungissa asuvat saavat kotirauhan. Se on jokaisen perusoikeus.

Haluamme myös, että nuorilla olisi joku paikka, jossa kokoontumiset porukalla eivät haittaisi muita kunnan asukkaita. Haluamme, että nuoret voisivat mopoilla turvallisesti. Nostamme esiin kunnan etuoikeuden/velvollisuuden järjestää ja organisoida nuorten kanssa paikka, joka vastaa tähän tarpeeseen.

Ehdotuksiamme keskusteluun kokoontumispaikan järjestämisen lisäksi ovat:

- liikennemerkein kielletty asiaton oleskelu koulujen/ lukion pihoilla/ urheilukentän parkkipaikalla, ilta ja yöaikoina.

- valvontakameroiden asentaminen edellä mainittuihin paikkoihin ja sanktiot tarvittaessa.

- lisää poliisin liikennevalvontaa. Moporatsioita, koska ainakin osa mopoista on laittomasti viritettyjä. Liikennekasvatusta.

-ja kaikkein tärkeinpänä, toivomme, että kotona vanhemmat keskustelisivat sen oman mopoiluikäisen/nuoren kuskin kanssa toisten huomioonottamisesta, liikenneturvallisuudesta ja alaikäisten kotiintuloajoista.