Peliriippuvuus pois

Omasta kokemuksestani äitini pelattua isän ja äidin yhdessä omistaman asunnon myynnistä saamansa rahat, isän sairastuttua alzheimerin tautiin ja dementiaan, ehkä jo sitä ennen vaikea sanoa mutta lohtua haki väärästä paikasta,  kolikkoautomaatteihin kauppojen aulassa. Olen sitä mieltä että kyllä Rayn olisi otettava suurempi vastuu tästä, onkohan muualla maailmassa näin paljon kolikkoautomaateista riippuvaisia ihmisiä kuin Suomessa, varsinkin vanhoja ihmisiä. Näkee päivät pääksytysten laittavan ropojaan näihin automaattipeleihin toivossa kait voittavansa jotain , vaikka tiedämme että monella pelaamisella menee koko omaisuus kun vähät voitot laitettuihin panostuksiin eivät ole voittoa vaan omien rahojen takaisin saamiseen, vanhat ihmiset , en tiedä mikseivät tuota asiaa ymmärrä että jos pelaa 5 eurolla ja saa 1 euron voiton niin se ei ole voittoa .

Enpä ole törmännyt ulkomailla kierellessä mihinkään muuhun maahan jossa olisi niin paljon peliautommatteja kuin täällä. Mielestäni RAY.sta ei voi sanoa, että vastuullinen pelien järjestäjä hyvän tahdon peleillä. Kun kerta RAY.lla on monopolioikeus pelien järestämiseen. Niin silloin ray:n olisi tehtävä vähintääkin niin, että siirtäisi pelit kaupoista pelisaleihin kuten muissakin maissa.