Pro Sepänaukion uudistus 2008

Jyväskylän Sepänaukio on Jyväskylän keskustan tuntumassa oleva kaupunkipuisto.
Alue on päässyt vuosien saatossa rapistumaan ja kunnostustöitä on kaavailtu jo usean vuoden ajan. Alue on erittäin tunnettu rullalautailijoiden kesken kautta koko Suomen ja on saavuttanut jo eräänlaisen kulttipaikan statuksen harrastajien keskuudessa kautta maan. Jyväskylän rullalautailijat RY on yhdessä Jyväskylän kaupungin ja useiden lajiedustajien kanssa saanut yhteistyössä päätökseen suunnitelman, jossa on otettu huomioon myös rullalautailijat, BMX -pyöräilijät ja parkour -harrastajat jne. Muutostöiden tarkoituksena ei ole luoda perinteistä "skateparkia" vaan vanhan puistoidentiteettinsä säilyttävä viihtyisä kasvonkohotuksen saanut sepänaukio, jossa on otettu huomioon myös eri lajien harrastajien tarpeet. Lisäksi uudistunut puisto tarjoaa paremmat puitteet muulle toiminnalle, kuten kesän kirpputoritapahtumille ja muille yleisötapahtumille. Alueen muutostyöt on kaavailtu aloitettavaksi tulevana kesänä. Nyt kuitenkin on ilmaantunut valituksia alueen muutostöitä kohtaan jonka vuoksi tämä adressi näki päivänvalon. Asia on tärkeä em. lajien harrastajille ja myös alueen muille käyttäjille.

Allekirjoittamalla tämän adressin tuet Jyväskylän nuoria ja useiden eri lajien harrastajia. -Kiitos tuestasi!

Lue lisää asiasta: http://www3.jkl.fi/yhdyskuntatoimi/kapu/hankkeet/sepanaukio/