Suomen boikotoitava Israelin Euroviisuja 2019

Me allekirjoittajat emme halua viettää rauhan ja rakkauden juhlaa maassa, joka polkee räikeästi ihmisoikeuksia. Vaadimme, että Suomi ei lähetä edustajaa ensi vuonna Israelissa järjestettäviin Euroviisuihin.

Israelin viisuihin osallistuminen merkitsisi järjestelmällisten ihmisoikeusloukkausten hiljaista hyväksymistä. Ihmisoikeusjärjestöt raportoivat mielenosoittajien tappamisesta, palestiinalaisten liikkumisen rajoittamisesta, laittomista maakaappauksista sekä kotien, koulujen ja viljelmien tuhoamisesta. Lukuisat YK:n päätöslauselmat ovat todenneet Israelin rikkovan kansainvälistä oikeutta. Ei anneta Israelin käyttää Euroviisuja maineensa kiillottamiseen.

Human Rights Watch -järjestön katsaus Israelin ihmisoikeustilanteeseen vuonna 2017: https://www.hrw.org/world-report/2018/country-chapters/israel/palestine

Amnesty  Internationalin raportti Israelin ihmisoikeustilanteesta 2017/18: https://www.amnesty.org/en/countries/middle-east-and-north-africa/israel-and-occupied-palestinian-territories/report-israel-and-occupied-palestinian-territories/

Euroviisujen ystävät    Ota yhteyttä adressin tekijään