Vaadimme Poriin toimivaa eläinlääkärin päivystyspalvelua.

9.1.2015 Koiramme menehtyi Porin ainoan päivystävän pieneläinlääkärin rappusille. Puhelimeen ei vastattu, eikä ketään ollut paikalla. Muutama kuukausi myöhemmin toinen, sydänvikainen koiramme yski keskellä yötä henkitoreissaan. Puhelimeen vastattiin, mutta meitä ei suostuttu ottamaan vastaanotolle. Saimme ohjeet syöttää koiralle jäätelöä. Tänä yönä (29.12.2015) vein lemmikkimme ulos pissalle ja tämä ehti syömään jotain vierasta maasta, eikä suolalla oksentanut tätä pois. Saimme Tampereen Tuhatjalassa päivystäneeltä lääkäriltä ohjeet toimittaa koira mahdollisimman nopeasti lääkärille oksennutettavaksi ja tarkistettavaksi. Soitin alueemme ainoan päivystävän eläinlääkärin vastaanotolle, jonne meitä ei alkuun suostuttu ottamaan ollenkaan vastaan. Minulle kerrottiin että lääkäriltä veisi aikaa saapua vastaanotolle, lääkärikäynti maksaisi paljon ja että makaronia syöttämällä koira kyllä selviää. Liian pitkän edestakaisin soittelun jälkeen sain pitkin hampain ajan tunnin päähän. Ennen tätä olimme jo matkalla Huittisiin, jossa lääkäri lupasi ottaa meidät välittömästi vastaan. Ei vastaanväittelyä, ei edestakaisin soittelua, ei mitään valitettavaa. Saimme asiallista ja osaavaa eläinlääkärin apua ja hoitoa. 65-kilometrin päästä kotiovelta, vaikka oma päivystävämme toimii 5 kilometrin päässä. Esim. onnettomuuden jäljiltä tässä ajassa minulla olisi käsissäni ollut jälleen kuollut lemmikki, perheenjäsen.

Onko tämä nyt esimerkki siitä miten Porin Kaupunki hoitaa eläinlääkintämme? Valituksia on tehty lukuisia, niitä ei vain ole riittävän hyvin huomioitu.

Itse en ole ainut eläinlääkintäämme kyllästynyt lemmikinomistaja, näitä tapauksia on nyt liikaa.

Vaadimme toimivaa, luotettavaa eläinlääkärin päivystyspalvelua Porin alueelle. Kaupunki on velvoitettu tätä meille tarjoamaan.

Adressin tulen toimittamaan allekirjoitusten kera niin Porin Kaupungille, Aluehallintovirastolle kuin Evirallekin.

Meille meidän lemmikit ovat rakkaita ja tahdomme niille hyvää hoitoa.