Valtion korvattava Turun terrori-iskun uhrien hautauskulut, eloonjääneiden uhrien sairaalan sekä kuntoutuksen kulut

Suomessa on käyty keskustelua terroriuhan sekä laittoman maassaolon kohottaneesta riskistä henkilöiden radikalisoitumiseen kuin myös kansalaisten turvallisuudentunteen kannalta merkittävästi kohonneeseen terrorismin uhkaan. Kansalaisten puheissa sekä mielipiteissä on vaadittu paperittomien karkoittamista tai vähintäänkin hallittua kokoamista valvottuun ymäristöön.
Valtionjohto on omalta osaltaan lähinnä yltynyt moittimaan kansalaisia vihapuheesta, eriarvoistumisesta, rasistikortista kuin pelon ilmapiirin luomisesta "perusteettomilla" uhkakuvilla terroristisesta hyökkäyksestä. Itse ongelman poistamisen sijaan on pyritty hiljentämään kansaa.

18.08.2017 Turussa juurikin tämä kansalaisten pahin uhkakuva toteutui. Turun keskustassa marokkolainen kielteisen turvapaikkapäätöksen saanut henkilö hyökkäsi puukolla kansalaisten päälle . Hyökkäyksessä kuoli 1951 sekä 1986 syntyneet kaksi naista, sekä loukkaantui 8 henkilöä joukossaan pienen lapsen äiti lykätessään vaunuja.
Keskusrikospoliisi on vahvistanut tutkivansa tapahtumia kahtena terroristisena murhana.
Supo on nostanut uhkaarviotaan 14.06.2017 todeten: "Terrorismin uhka Suomessa on tasolla kohonnut. Merkittävän terrorismin uhkan Suomessa muodostavat edelleen yksittäiset toimijat tai pienryhmät." Samassa tiedotteessa Supo myös vahvisti: "Suojelupoliisin terrorismin torjunnan kohdehenkilöitä on noin 350 henkilöä. Määrällisen kasvun ohella kohdehenkilöiden sidokset terroristiseen toimintaan ovat yhä suorempia ja vakavampia. Yhä suurempi osa heistä on joko osallistunut aseelliseen konfliktiin, ilmaissut halua osallistua aseelliseen toimintaan tai vastaanottanut terroristista koulutusta."

Eli kesäkuussa on valtionjohdossa tiedetty näistä 350 henkilöstä, jotka ovat vakava uhka kansalaisisten turvallisuudelle. 350 henkilön lisäksi on muita paperittomia, joista ei tiedetä edes etunimeä.
Valtionjohdon tehtävä on suojella kansalaisiaan karkoittamalla nämä vaaralliseksi luokitellut henkilöt Suomesta sekä ottamalla valvottuun talteen ne henkilöt jotka ovat kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet turvatakseen kansalaisten perustuslaillisen oikeuden henkeen ja terveyteen jotta maamme kaupungeissa voi ulkoiluttaa lastaan kadulla ja toreilla ilman, että tarvii pelätä henkensä puolesta. Tätä tehtävää valtio ei kuitenkaan toteuttanut, vaan antoi Turun iskun tapahtua.

Edellä mainituista syistä valtionjohdon on kannettava vastuunsa uhreista.
Valtion tulee korvata Turun iskun uhrien hautajaiskulut, eloonjääneiden uhrien sairaalakulut sekä heidän toipumisestaan / kuntoutumisestaan aiheutuvat kustannukset.
Uhreilla on riittävästi kannettavaa oman toipumisensa kanssa, on kohtuutonta aiheuttaa lisähuolta maksuista.

23.08.2017
Alajärven Perussuomalaiset