Vetoomus vanhustensuojelulain puolesta

Kuten hyvin tiedämme,vanhukset ovat ensimmäisiä ryhmiä joiden palveluista aina karsitaan talouden heiketessä. Asian vakavaksi tekee se,ettei edellisen laman jälkeen karsittuja etuja ole palautettu vieläkään. Nyt olemme kuitenkin vähentämässä vanhuspalvelujen jo ennestään niukkaa hoitohenkilöstöä. Hoitajat ovat ylityöllistettyjä ja toimivat voimavarojensa äärirajoilla. Kun kuntien säästötoimet kohdistetaan vanhushoidon henkilöstöön ja vanhusten ravitsemiseenkin, on käsissämme suoranainen katastrofi. On hyvin lyhytäköistä säästää muutenkin heikossa asemassa olevilta vanhuksilta. On aika saada vanhustensuojelulaki. Maassamme suojellaan kaikkia muita,on lastensuojelulaki, on eläinsuojelulaki,vangeilla on omat asetuksensa, jotka määräävät,että heidän on esimerkiksi päästävä päivittäin ulkoilemaan. Kaikki ihan tarpeellisia varmasti. Olemme kuitenkin unohtaneet,että myös ikäihmisemme tarvitsevat suojelua. Erityisesti nyt,kun muotia on yksityistäminen ja pörssiyhtiöt taistelevat suurista voitoista vanhustemme kustannuksella. Nyt ei enää pidä jäädä ihmettelemään vaan vaadimme pikaista korjausta asiaan. Allekirjoitathan adressin ja vaikutat näin inhimillisemmän vanhuuden puolesta. Kaikkihan mekin vanhenemme, vaikka se monelle kaukaiselta nyt tuntuisikin.

marianne Koivisto    Ota yhteyttä adressin tekijään