Vetoomus Tykkimäen moottoriurheilukeskusken säilyttämiseksi.

Vetoamme Kouvolan kaupunkiin, jotta se ottaisi huomioon moottoriurheilun harrastajat. Tykkimäki on tarjonnut mahdollisuuden moottoriurheilun harrastamiseen vuosikaudet.

Keskuksesta löytyy: Rally cross/Jokkis/ Rokkiralli-rata, motocross/ATV- rata, mikroauto- sekä pienoisautorata.Pelkästään harjoittelemassa näitä lajeja käy vuosittain tuhansia ihmisiä, läheltä ja kaukaa. Tapahtumia radalla on useita vuodessa, jotka tuovat Kouvolan alueelle kymmeniä tuhansia matkailijoita.

Keskusta käytetään myös koulutustarkoituksissa ja rompepäivien ynnä muiden sellaisten tapahtumien järjestämisessä.

Tuleva Tillolankankaan rata ei tulisi palvelemaan näin laajaa harrastaja kantaa. Kaupunki on aikaisemmin luvannut osoittavansa vastaavan paikan, mikäli Tykkimäen moottoriurheilukeskus lopetetaan. Tillolankangas ei tällöin ole vaihtoehto näin laajalle harrastaja määrälle.Tykkimäen moottoriurheilukeskus on myös imagollisesti tärkeä Kouvolalle. Aluetta voisi myös käyttää moniin muihinkin tapahtumiiin, jotka lisäisivät Tykkimäen alueen vetovoimaa.Ymmärrämme logistiikka- alueen vaikutuksen Kouvolalle, mutta pienillä järjestelyillä voisi Logistiika-alue sekä Moottoriurehilu-alue kasvaa käsikädessä. Vetoamme Tykkimäen moottoriurheilukeskuksen säilyttämistä, ainakin siihen asti kun rata-alue on todellinen este logistiikan laajentumiselle.

Kristian Sheikki Laakso    Ota yhteyttä adressin tekijään