Postitorven palauttaminen postin symboliksi

Adressin sulkeminen

2015-01-02 11:19:10

Hei!

Viime vuoden lopulla saimme Itellan/Postin tiedotteen, jonka mukaan Posti on valinnut uudeksi logokseen eli tunnussymbolikseen erään mainostoimiston luoman postipakettia "kuvaavan" kuvan, jonka kustannuksiksi mainittiin noin miljoona euroa! Mitä kaikkea kustannuksiin sisältyi, ei ole julkisuudessa kerrottu. Postitorvesta ei uudessa logossa ole mitään merkkejä. Joku on ollut näkevinään postitorven hahmoa oikeassa ylänurkassa olevassa narusykerössä. Mielestäni tämä postin symboli on huono, mielikuvitukseton ja mitään sanomaton. Aika näyttänee, tyytyykö postin käyttäjäkansa tähän symboliin vai alkaako vaatia uutta, parempaa ja kuvaavampaa symbolia, jossa myös olisi mukana aloiteadressimme mukainen postitorvi edustamassa traditiota.

Aloiteadressimme keräsi runsaan kuukauden aikana 127 allekirjoitusta. Kun adressimme ei tällä kerralla johtanut toivomaamme tulokseen, postitorven palauttamiseen postin symboliksi, olen päättänyt sulkea adressin loppiaisen jälkeen. Adressistamme tiedotin ennen postin logon julkistamista postin johdolle, joten aloitteemme jäi sinne varmasti muistiin vastaisuuden varalle. Kiitän kaikkia adressin allekirjoittaneita ja toivotan hieman haikein mielin kaikesta huolimatta

Hyvää Uutta Vuotta!

Leo Rantala