Kumpulan liikuntakeskuksen kiipeilypalveluiden puolesta.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Unisportin vastaus addresille

2016-06-13 10:04:41

Kiitokset kaikille addressin allekirjoittaneille. Tällä kertaa päätös lopettamisesta ei muuttunut, mutta adressimme oli silti käsiteltävänä Unisportin Halituksessa, eli ainakin saimme vastalauseemme kuulumaan. Oheessa vielä suoraan kopioituna Unisportin vastaus:

Hei Jeremias ja muut adressin allekirjoittajat.

Adressinne kiipeilypalveluiden puolesta on käsitelty UniSportin johtokunnassa 7.6.2016. Johtokunta keskusteli asiasta ja kuultuaan perustelut se päätti, ettei adressi muuta aiempaa päätöstä kiipeilypalveluiden lopettamisesta.

UniSport päätti lopettaa kiipeilypalvelun pääosin taloudellisiin syihin nojaten. Kiipeilystä aiheutuneet kustannukset ovat huomattavasti tuloja suuremmat, joten yliopistojen tiukentuneessa taloustilanteessa tappiollisen toiminnan jatkaminen ei ollut enää mahdollista. Kiipeilystä aiheutuneet kustannukset olisivat tulleet käyttäjien maksettavaksi, jolloin palvelun asiakkaalle tulevat kustannukset olisivat nousseet huomattavasti. Yliopiston säästötoimenpiteet kohdistuvat vahvasti myös Unisportin toimintaan, jota on jouduttu tarkastelemaan kriittisesti.

Muita syitä palvelun lopettamiseen oli, että kävijämäärä on ollut viime vuosina vähäinen ja kiipeilyn kuuluminen kausikorttiin ei ole lisännyt kävijämääriä odotetulla tavalla.  Kiipeilyseinä on vaatinut runsaasti huolto- ja ylläpitotoimia, joka on vaatinut henkilöstöresursointia. Kiipeilyseinä ei nykyisellään vastannut tämän päivän vaatimuksia eikä se siten ole ollut kilpailukykyinen muihin pääkaupunkiseudun palveluntarjoajiin verrattuna. Lisäksi Viikin kuntosalin sulkeuduttua Kumpulaan tarvittiin lisää tilaa kuntosalitoiminnalle.

parhain terveisin

Pertti Panula

johtokunnan puheenjohtaja

Unisport

Kiipeilyseinän "hautajaisten" päivä siirtyy

2016-05-23 10:46:23

Pahoitteluni useasta viestistä.

Tiistaiksi suunniteltu "hautajaistilaisuus" kiipeilyseinälle on peruttu. Uutta päivää yritetään etsiä. Löytyessään siitä tiedotetaan kiipeilykeskuksen facebook sivuilla, tämä on siis viimeinen viesti jonka lähetän tältä suunnalta.

Kiitos

2016-05-18 13:00:10

Kiitokset kaikille tukensa osoittaneille.
Adressi on toimitettu eteenpäin. Sen vaikutus jänee nähtäväksi mutta jos ei muuta niin ainakin mielestäni varteenotettava kannanotto monipuolisten liikuntapalveluiden puolesta.

Tässä yhteydessä haluaisin mainostaa, että seinälle järjestetään hautajaiset 24.5. klo 17-> liikuntakeskusessa, järjestävänä tahona unisportin kiipeilyohjaajat. Toivottavasti mahdollisimman moni pystyy osallistumaan.