Fivan tutkittava uudelleen Ikaalisten Säästöpankin toiminta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Asian puolesta reiluin ja laillisin keinoin

2012-12-20 22:03:50

Kiitos kaikille uusille allekirjoittaneille! Adressia tässä muodossa tuskin tullaan lähettämään toista kertaa Finanssivalvontaan, mutta mielestäni tämä on hyvä kanava osoittaa kannatusta Voiton asialle sekä kommentoida sitä.

On kuitenkin eräs asia, jota haluaisin painottaa. Tietooni on tullut, että tapauksen vastapuoli on saanut osakseen hyvin paljon kielteistä palautetta, joista  osa ilmeisesti  voidaan tulkita jo uhkauksiksikin. Tällaista menettelyä en missään nimessä tahdo, enkä kannata. Uskallan uskoa, että te adressin allekirjoittaneet olette fiksusti asiaan suhtautuvia ihmisiä eikä asia ensi sijassa koske teitä. Teille minun on kuitenkin helpoin tiedottaa asiasta.

Eli: jos törmäätte jossain materiaaliin (videoihin tai kirjoitettuun tekstiin), jossa tähän tapaukseen vedoten kehotetaan boikottiin yrityksiä tai henkilöitä kohtaan tai joka voidaan tulkita laittomaksi uhkaukseksi tai kunnianloukkaukseksi, älkää tukeko tai levittäkö sellaista. Viime kädessä asioista päättää oikeuslaitos ja paine asiassa pitää suunnata sinne.

Hyvää joulunaikaa, edelleen!

Kari Mäkinen

Voitto Virtanen Yle:n MOT-ohjelmassa 17.12.2012

2012-12-10 10:31:27

Tervehdys,

Asetin aikoinaan tavoitteeksi saada adressiin tuhat nimeä, mutta se ei toteutunut. Hienosti pääsimme kuitenkin lähes 670 allekirjoitukseen, kun adressi keväällä lähetettiin finanssivalvontaan.

Adressi ei tosin saavuttanut sitä, mitä sillä tavoiteltiin. Finanssivalvonta tiivisti vastauksensa: "Kirjeenne ei anna Fivalle aihetta pankkivalvonnallisiin toimenpiteisiin."

MUTTA: Adressi oli osaltaan myötävaikuttamassa siihen, että YLE:n MOT-ohjelma kiinnostui Voitto Virtasen tapauksesta. Voittoa koskeva ohjelma lähetetään ensi viikon maanantaina 17.12. klo 20. Esityspäivän piti ensin olla 10.12., mutta toimitus siirsi sitä viikolla eteenpäin.

Joten: vaikka emme saavuttaneet sitä, mitä alunperin lähdimme hakemaan, adressi auttoi saamaan julkisuutta Voiton tapaukselle. Lämmin kiitos kaikille teille, jotka uskalsitte asettua Voiton puolelle, vaikka ette häntä ehkä tunteneetkaan.

MOT:n ohjelma on jälkikäteen nähtävissä myös YLE Areenassa. Toivoisin, että voisitte linkittää Areenasta löytyvää lähetystä facebookeissanne tai muissa käyttämissänne sosiaalisissa medioissa, jos edelleen koette oikeaksi puoltaa Voittoa.

Kiitos avustanne, siunausta adventinaikaan!

Kari Mäkinen