Ota yhteyttä adressin tekijään

Kiitoksia osallistumisesta. Tietopaketti.

2024-03-23 17:23:45

Lyhyesti:

Yritämme parhaamme mukaan saada totuus esille päättäjille ja paikallispolitiikoille.

Kaikki voi auttaa tässä asiassa, olemalla yhteydessä viranomaisiin ja päättäjiin.

Kaikki voi myös auttaa jakamalla tämän adressin ns. sosiaalisessa mediassa, kaikkialla.

Tässä lyhyesti tärkeimmät tiedot kerrostalotupakoinnin ihmisoikeusrikkomuksesta:

- Uhrit ovat juridisesti lukittuina ja eivät voi vaikuttaa mitenkään tilanteeseen (kts alla)

Prosessi:

- Kyseessä on Valvira, kaupungin terveysviranomaiset, talohallitus ja taloyhtiö (sekä isännöitsijä)

Tupakoinnin haittojen selvittely:

1. Ensin on kyseessä Valviran ns. lokikirjamenetelmä, johon uhrin pitäisi yrittää merkata päivämäärät sekä ajat, jolloin huomaa savua

2. Toiseksi kaupungin terveysviranomaisten käynti kodissa

3. Asian siirtyminen talohallitukseen

Totuus sekä juridinen lukko:

1. Valviran lokikirjamenettely ei toimi. Kukaan ei pysty seisomaan ikkunan äärellä avaamassa ikkunoita 24/7. Suurin osa savusta ja ajankohdista, jolloin tupakoitsijat tupakoivat jäävät merkintöjen ulkopuolelle. Ydin tässä on se, että kaupungin terveysviranomaiset on saatava selville aikoja milloin tulevat mittaamaan savua - se on ymmärrettävää. Mutta käytännössä tämä on mahdotonta: ihmiset käyvät töissä eivätkä hengaile yötä päivää ikkunan äärellä kirjoittamassa milloin tuntevat savun hajua. Tärkeää myös muistaa: tupakoitsijat eivät tupakoi täsmällisesti tarkalleen erityisenä päivänä erityisenä aikanam sekä: uhrit voisivat merkata ties kuinka paljon ja mitä tahansa aikoja ja päivämääriä.

Joten menetelmä ei toimi käytännössä.

2. Kaupungin terveysviranomaiset tulevat käymään. Jos lokikirjan aikoja ja päivämääriä on olemassa, he tulevat niiden mukaan. Jollei ole riittävästi, eivät tule lainkaan, tai, voivat tulla kerta-visiitille. Tämä käynti on seuraavanlainen: mittauskalusto on mukana, mutta mittausta ei tehdä. Ainoaa mitä mitataan on sisäilman savupitoisuus. Jollei uhri itse polta tupakkaa (tragikoomista sanoa mutta tällainen on tämä prosessi) he kommentoivat lyhyesti, ja lähettävät kirjallisesti: "Uhrin kotona ei havaittu savua, joten täsmällisempää mittausta ei tarvitse tehdä". Tarkennus: vain jos uhrin kodin sisäilmassa on tarpeeksi tupakansavua, ne reagoivat siihen.

Joten, menetelmä on täysin katastrofaalinen eikä realistinen.

3. Jos jostain syystä (en ole koskaan kuullut tästä) uhri saisi vietyä asian talohallituksen käsittelyyn, tapahtuu seuraavaa:

- Todetaan, että uhri kärsii passiivisesta tupakoinnista ja asiaan on puututtava

- Äänestetään talohallituksessa. Jos enemmistö kannattaa, asia vierii eteenpäin.

- Talossa, jossa tupakointi on sallittua, talohallitus koostuu tupakoitsijoista. Enemmistö on aina tupakoitsijoita, joten vastustetaan.

- Uhri jatkaa kärsimyksiään, ilman minkäänlaista toivoa enää.

Tarinat mitä olen kuullut ovat kammottavia: perheet yrittävät helleaalto-yönä viilentää vastasyntynyttä parvekkeella - ei mahdollista, vastasyntynyt saa massiivisen määrän nikotiinimyrkkyä keuhkoihinsa, joten perheen täytyy eristäytyä kodissaan, ilman mahdollisuutta lainkaan tuulettaa - mikä on myös ihmisoikeus. Muistettakoon vielä, että COVID19 on tieteellisesti todettu kulkeutuvan tupakansavun mukana, joten Suomen hallitus on altistanut kansalaisia COVID19:lle pandemia-aikaan tahallaan. Se on rikollista. Ei edes pandemia-aikaan viranomaiset antaneet kieltoa tupakoinnille kerrostaloissa.

Tupakansavu kuljettaa ja altistaa ihmisiä COVID19:lle, muillekin virusmuodoille, kaikille keuhkosairauksille, myrkkynikotiinille sekä luonnollisesti erittäin terveyshaitalliseen tupakansavuun.

Kiitos että olette mukana!

Hyvää kevättä toivoen,

Henkka/adressin luoja

Henkka

Kansalaisaloite kannattaa tukea ja allekirjoittaa !

2021-07-11 10:12:23

Suora linkki:

Huom! Kansalaisaloitteet täytyy vahvistaa identiteetillä.

Parhain terveisin,

Henkka

Adressit.com: Tupakanpoltto kiellettävä kaikissa taloyhtiöissä - rökning bör förbjudas i alla husbolag

2021-04-06 17:22:26

Suuret kiitokset kaikille osallistujille - allekirjoituksia on kertynyt hienosti.

Tarvitsemme kuitenkin paljon enemmän vielä joten suosittelen lämpimästi jakaa tämä adressi ystävien ja tuttavien kanssa.

Päättäjiin olemme jo yhteydessä, asia on tiedossa, mutta etenee etanavauhdilla.

Tsemppiä kaikille !