Adressi pyörätien rakentamisesta Paattisille Säkyläntien varteen Tortinmäkeen saakka tai jopa Kurjenrahkan kansallispuistoon saakka

Ota yhteyttä adressin tekijään

Kevyenliikenteenväylä välille Paattinen-Tortinmäki

2024-01-10 09:57:03

Hei kaikki ja hyvää alkanutta vuotta!

Tänään viimeinkin julkaistiin kutsu pyörätiesuunnitelman vuorovaikutustilaisuuteen.

Hitaasti mutta varmasti asia menee eteenpäin. Sääli on, että Orpon hallitus leikkaa kävelyn ja pyöräilyn investointiohjelman rahoitusta. Toivotaan kuitenkin, että tämä hanke vihdoinkin priorisoidaan.

Terv. Mimmi

httpsvayliensuunnittelu.fitiedostotsuunnitelma1_.2_.246_.578_.5_.1_.2832788163_.3511988924suunnitteluvaihevuorovaikutus_1T413_1.png

Mimmi Ruusunen

Väliaikatiedote

2022-04-03 17:31:26

Hei!

Kiitos, että olet allekirjoittanut Adressin pyörätien rakentamisesta Paattisille Säkyläntien varteen Tortinmäkeen saakka tai jopa Kurjenrahkan kansallispuistoon saakka.

Tässä pieni väliaikatiedote. Sain kaupungilta vastauksen, että kyseinen hanke nähdään tärkeäksi ja, että sitä pyritään edistämään. Se ei kuulu tämän hetkisiin kärkihankkeisiin, mutta ELY-keskus ja Turun kaupunki ovat MAL-neuvottelujen yhteydessä alustavasti sopineet, että Paattistentie – Tortinmäki jalankulku- ja pyöräilyväylän tiesuunnittelu käynnistetään vuonna 2023. Tiesuunnittelun kustannuksiksi on arvioitu 200 000 €, joka on sovittu jaettavan 50/50 % Turun kaupungin ja ELY-keskuksen välillä. Hanketta on siis mahdollista esittää toteutettavaksi seuraavalla MAL-kaudella 2024–2027. Pyörätien jatkamista Tortinmäestä Kurjenrahkan liittymään saakka selvitetään näillä näkymin Paattisten ja Tortinmäen välin hankkeesta erillisenä hankkeena.

Eli toivoa on! Vaatii kuitenkin sitä, että Turku tosissaan vie hankkeen maaliin asti. Kannustetaan siihen olemalla aktiivisia. Varmista, että myös lähipiirisi on käynyt allekirjoittamassa adressin ja muistakaa, että 16-vuotiaskin saa sen allekirjoittaa.

Terveisin Mimmi

Mimmi Ruusunen